Rudde Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Byge min nye gamer PC idag og jeg møtte på ett helt nytt problem jeg aldri har hørt om engang! Jeg etter at jeg hadde lakt inn alt i kabinettet satt jeg opp PC'en for å teste den. Men den skrudde seg på boota inn til velkommen og skrudde seg av (OS'en var forhåndsinnstalert) også skrudde jeg den på igjen så skjedde det samme men denne gangen kom jeg meg bare til hk booten, de 10 neste gangene skrudde bare viftene seg av og på av og på. Også plutselig kom jeg inn i windows så skurdde den seg av igjen.. Men når jeg la ned kabinettet på bakken fungerte PC'en helt fint :S Også reiste jeg det opp igjen og det fungerte ikke. Og sånn fortsatt det. Så tok jeg alle delene ut og så koblet jeg ut alt og koblet det inn igjen og alt fungerte fint. Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 En eller annen komponent fikk vel kontakt med jord, hvor den ikke skal ha kontakt med jord når du satte den opp. De fleste PSU (kvalitetspsu) slår av når de merker kortslutninger osv. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Har denne PSU'en: https://prisguiden.no/product.php?productId=92071 Tror dere det kan ligge en skrue bak hovedkortet som har forusaket kortslutningen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ëm skrue kan være nok. Det holder med at et eller annet strømførende får kontakt med kabinett. Kan ha vært avstandstykkene mellom hk og kabinett du kan ha vært borti også, antar du har husket disse? Som regel noen messingfargede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå