fredrick4 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei jeg skal instalere xp på min mac book som har tiger å ikke leopard, og der her bootcamp lisensen godt ut så jeg lurer på om det finnes et anna program som har samme funksjon å som er bra. Det jeg trenger er å få splittet disken:P takker for hjelp Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Har aldri prøvd dette før så jeg er ikke sikker på om det funker, men jeg ville tro det funker å bruke et Partion Manager program (søk på en søkemotor etter et program), minske OS X-partiosonen, opprette en ny som du kan innstallere Windows på og så bare boote opp Windows disken ved å putte den i CD-ROM-en og holde inne alt når du booter. Eneste problemet da blir jo å få tak i drivere. De finnes vel bare på Boot Camp/Leopard CD-en. Redigert: ... plus en mengde ulovlige nedlastingssteder selvfølgelig. Endret 2. august 2008 av JonT Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Har aldri prøvd dette før så jeg er ikke sikker på om det funker, men jeg ville tro det funker å bruke et Partion Manager program (søk på en søkemotor etter et program), minske OS X-partiosonen, opprette en ny som du kan innstallere Windows på og så bare boote opp Windows disken ved å putte den i CD-ROM-en og holde inne alt når du booter. Eneste problemet da blir jo å få tak i drivere. De finnes vel bare på Boot Camp/Leopard CD-en. Redigert: ... plus en mengde ulovlige nedlastingssteder selvfølgelig. har alle driverne på en cd. jeg har brukt bootcamp men så skulle jeg reinstaler xp pga virus osv så no får jeg ikke til å instaler xp:S Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 hvis du finner en link til et program så blir jeg utrolig gla men hva er ulovlig? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 men hva er ulovlig? Tenkte på å få tak i driverne, hvis du ikke hadde dem. Men hvis du bare skal reinnstallere Windows XP ligger vel XP partisonen der? Da må vel problemet være noe med innstallasjonen? Hva er det som egentlig er problemet? Får du feilmelding når du innstallerer? Skjer det noe galt når du booter? Ligger det ikke noen partison der du kan innstallere XP på? Kommer ikke WinXP-CD-en opp når du booter og holder inne <alt>? men hva er ulovlig? Tenkte på å få tak i driverne, hvis du ikke hadde dem. Men hvis du bare skal reinnstallere Windows XP ligger vel XP partisonen der? Da må vel problemet være noe med innstallasjonen? Hva er det som egentlig er problemet? Får du feilmelding når du innstallerer? Skjer det noe galt når du booter? Ligger det ikke noen partison der du kan innstallere XP på? Kommer ikke WinXP-CD-en opp når du booter og holder inne <alt>? Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Har du enda Boot Camp installert på maskina di? I såfall stiller du bare klokka tilbake noen år så kan du begynne å bruke den igjen uten problemer. Still frem igjen etter du er ferdig. Endret 3. august 2008 av scumbag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå