Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc=)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bør kanskje kjøpe et hovedkort som støtter prosessor! Ellers så er oppsettet helt greit.

Anbefaler kort med Intel P45 brikkesett!

Tusen takk for svar! :D

Hehe..!

Er kanskje ikke så dumt det!xD

Oppdaterte den nå, er det hovedkortet der noe å snakke om eller vil du anbefale noe annet? :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du mangler kabinett, dvd brennere, vifter og cpu kjøler til pc-en din. Med mindre pc-en din skal stå i pappesken den kom i så anbefaler jeg deg og kjøpe dette. Boxed kjølerene er ikke noe bra så jeg anbefaler deg og kjøpe cpu-en uten kjøler og bare kjøpe en skikkelig kjøler.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Når det gjelder kabinett, vifter, dvd-rom o. l. har jeg allerede dette. Overklokking hadde jo vært gøy..^^ Endret til den andre rammen, men er det virkelig nødvendig med ny vifte? På komplett er det en som sier han har overklokket den til 3.2 Ghz med stock vifte.. :hmm:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344758

Også det med at det er lite vits med et hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3, hvorfor det? Tenkte det kunne være greit å bare kunne kjøpe DDR3 når dette blir billigere? Eller går det ikke ann å kjøre DDR2 og DDR3 samtidig?

Takker på forhånd for svar :D

Endret av Magnee123
Lenke til kommentar

Ja kan jo være lurt med ddr3 og ddr2 på samme hk. Er ikke sikker på om det går an å kjøre begge deler samtidig, men du kan evt. bytte til ddr3 når det er billigere ;)

Du kan egentlig fint kjøre med stock kjøler uten problemer, men den bråker hvis du klokker mye :(

Lenke til kommentar
Ja kan jo være lurt med ddr3 og ddr2 på samme hk. Er ikke sikker på om det går an å kjøre begge deler samtidig, men du kan evt. bytte til ddr3 når det er billigere ;)

Du kan egentlig fint kjøre med stock kjøler uten problemer, men den bråker hvis du klokker mye :(

Bråker gjør pcen min uansett så det er ikke no stress ;)

Det som er litt stress er å plukke fra hverandre pcen for kun å oppgradere ram, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Tingen med DDR2+DDR3 hovedkort er jo at du ikke trenger det, du kan bare bytte ram brikkene på 5 minutter :D

I know, men Pastafarian (litt over) mener det er lite poeng i å ha støtte for både DDR2 og DDR3, det jeg ville vite var egentlig hvorfor han mener det. ;)

Sikkert helt fint, har ingen erfaring med kortet selv.

P5Q eller Gigabyte DS3 vil gjøre samme jobben billigere.

Lite poeng i å kjøpe et kort som støtter både DDR2 og DDR3.

Hei!

Hvorfor er det lite poeng i kjøpe et kort som støtter begge? Kan ikke dette være greit når DDR3 blir billigere? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kan ta å se på kortet om du betaler mye ekstra for den finessen. det kan jo hende det er billigere å bare kjøpe ddr3 hovedkort med ddr3 minne med en gang.

EDIT:

Sammeliknet det du fant med ddr3/ddr2 støtte mot gigabyte DS3:

det du fant har 2 ekstra sata porter, altså flere harddisker og andre sata enheter.

Ditt har en ekstra pci-express x16 sånn at du kan legge til enda et skjermkort når ditt blir utdatert.

Hovedkortet du fant har nyere brikkesett, ser heller ikke den helt store forskjellen i pris.

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar
Jeg kan ta å se på kortet om du betaler mye ekstra for den finessen. det kan jo hende det er billigere å bare kjøpe ddr3 hovedkort med ddr3 minne med en gang.

EDIT:

Sammeliknet det du fant med ddr3/ddr2 støtte mot gigabyte DS3:

det du fant har 2 ekstra sata porter, altså flere harddisker og andre sata enheter.

Ditt har en ekstra pci-express x16 sånn at du kan legge til enda et skjermkort når ditt blir utdatert.

Hovedkortet du fant har nyere brikkesett, ser heller ikke den helt store forskjellen i pris.

Jepp, da bestiller jeg nå innen en time med dette https://prisguiden.no/product.php?p...es#productLinks hovedkortet hvis ingen har noe mer å si.=)

Takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Og du! ikke glem strips, avbiter, skrutrekker osv. da :p kjølepasta og el-sprit er også ganske nyttig. Men ingen grunn til å bestille nå, kan like godt vente til i morgen, går jo ikke post ut i dag uansett.

Her er det snakk om å være først i køen!^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...