Magnee123 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hallo! Skal kjøpe meg en ny pc, så har jeg fått en kjempe god kompis til å sette en sammen til meg.^^ https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79025 Regner med at det er en superpc, men hvis det er noen som har noen innspill om endringer o. l. så setter jeg pris på det=) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Bør kanskje kjøpe et hovedkort som støtter prosessor! Ellers så er oppsettet helt greit. Anbefaler kort med Intel P45 brikkesett! Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Bør kanskje kjøpe et hovedkort som støtter prosessor! Ellers så er oppsettet helt greit. Anbefaler kort med Intel P45 brikkesett! Tusen takk for svar! Hehe..! Er kanskje ikke så dumt det!xD Oppdaterte den nå, er det hovedkortet der noe å snakke om eller vil du anbefale noe annet? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Sikkert helt fint, har ingen erfaring med kortet selv. P5Q eller Gigabyte DS3 vil gjøre samme jobben billigere. Lite poeng i å kjøpe et kort som støtter både DDR2 og DDR3. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du er vel klar over at det ikke er en komplett pc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du mangler kabinett, dvd brennere, vifter og cpu kjøler til pc-en din. Med mindre pc-en din skal stå i pappesken den kom i så anbefaler jeg deg og kjøpe dette. Boxed kjølerene er ikke noe bra så jeg anbefaler deg og kjøpe cpu-en uten kjøler og bare kjøpe en skikkelig kjøler. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Av kabinett kan jeg anbefale antec 900 som har 3x120mm vifter med blå LEDs og 1x200mm(!) installert. Dette er romslig, samtidig som det ikke er for stort (sett fra utsiden). Men kabinett er det som er gøyest å handle, så kos deg Lenke til kommentar
wiak Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Anbefaler OCZ minne, bedre overklokking til prosessoren https://prisguiden.no/product.php?productId=71116 bedre kvalittet en Value fra kingston også i tilegg er Radeon HD 4870 et fint valg, jeg så du valgte Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hva sier du Magne? er det aktuelt å overklokke? Ellers er det egentlig bortkastet å kjøpe overklokkingsdeler Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Tusen takk for svar alle sammen! Når det gjelder kabinett, vifter, dvd-rom o. l. har jeg allerede dette. Overklokking hadde jo vært gøy..^^ Endret til den andre rammen, men er det virkelig nødvendig med ny vifte? På komplett er det en som sier han har overklokket den til 3.2 Ghz med stock vifte.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344758 Også det med at det er lite vits med et hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3, hvorfor det? Tenkte det kunne være greit å bare kunne kjøpe DDR3 når dette blir billigere? Eller går det ikke ann å kjøre DDR2 og DDR3 samtidig? Takker på forhånd for svar Endret 3. august 2008 av Magnee123 Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ja kan jo være lurt med ddr3 og ddr2 på samme hk. Er ikke sikker på om det går an å kjøre begge deler samtidig, men du kan evt. bytte til ddr3 når det er billigere Du kan egentlig fint kjøre med stock kjøler uten problemer, men den bråker hvis du klokker mye Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ja kan jo være lurt med ddr3 og ddr2 på samme hk. Er ikke sikker på om det går an å kjøre begge deler samtidig, men du kan evt. bytte til ddr3 når det er billigere Du kan egentlig fint kjøre med stock kjøler uten problemer, men den bråker hvis du klokker mye Bråker gjør pcen min uansett så det er ikke no stress Det som er litt stress er å plukke fra hverandre pcen for kun å oppgradere ram, hvis du skjønner? Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tingen med DDR2+DDR3 hovedkort er jo at du ikke trenger det, du kan bare bytte ram brikkene på 5 minutter Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Tingen med DDR2+DDR3 hovedkort er jo at du ikke trenger det, du kan bare bytte ram brikkene på 5 minutter I know, men Pastafarian (litt over) mener det er lite poeng i å ha støtte for både DDR2 og DDR3, det jeg ville vite var egentlig hvorfor han mener det. Sikkert helt fint, har ingen erfaring med kortet selv. P5Q eller Gigabyte DS3 vil gjøre samme jobben billigere. Lite poeng i å kjøpe et kort som støtter både DDR2 og DDR3. Hei! Hvorfor er det lite poeng i kjøpe et kort som støtter begge? Kan ikke dette være greit når DDR3 blir billigere? Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jeg kan ta å se på kortet om du betaler mye ekstra for den finessen. det kan jo hende det er billigere å bare kjøpe ddr3 hovedkort med ddr3 minne med en gang. EDIT: Sammeliknet det du fant med ddr3/ddr2 støtte mot gigabyte DS3: det du fant har 2 ekstra sata porter, altså flere harddisker og andre sata enheter. Ditt har en ekstra pci-express x16 sånn at du kan legge til enda et skjermkort når ditt blir utdatert. Hovedkortet du fant har nyere brikkesett, ser heller ikke den helt store forskjellen i pris. Endret 3. august 2008 av Joakimd Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg kan ta å se på kortet om du betaler mye ekstra for den finessen. det kan jo hende det er billigere å bare kjøpe ddr3 hovedkort med ddr3 minne med en gang. EDIT: Sammeliknet det du fant med ddr3/ddr2 støtte mot gigabyte DS3: det du fant har 2 ekstra sata porter, altså flere harddisker og andre sata enheter. Ditt har en ekstra pci-express x16 sånn at du kan legge til enda et skjermkort når ditt blir utdatert. Hovedkortet du fant har nyere brikkesett, ser heller ikke den helt store forskjellen i pris. Jepp, da bestiller jeg nå innen en time med dette https://prisguiden.no/product.php?p...es#productLinks hovedkortet hvis ingen har noe mer å si.=) Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Og du! ikke glem strips, avbiter, skrutrekker osv. da kjølepasta og el-sprit er også ganske nyttig. Men ingen grunn til å bestille nå, kan like godt vente til i morgen, går jo ikke post ut i dag uansett. Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Og du! ikke glem strips, avbiter, skrutrekker osv. da kjølepasta og el-sprit er også ganske nyttig. Men ingen grunn til å bestille nå, kan like godt vente til i morgen, går jo ikke post ut i dag uansett. Her er det snakk om å være først i køen!^^ Lenke til kommentar
Magnee123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Lykke til da Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå