Articfare Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Heisann. Til uka skal jeg begynne med et 5x5 treningsprogram sammensatt med dette mageprogrammet og ville gjerne hatt noen tips p[ hvordan kostholdet mitt burde se ut. Jeg er 17 [r, veier rundt 83kg, er 193cm h;y og hadde tenkt meg delvis opp i vekt, ikke fettprosent for [ nevne det. Hadde tenkt meg et kosthold på 3000kcal+. Takker for svar! Endret 6. august 2008 av Articfare Lenke til kommentar
PuseOdd Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Heisann. Til uka skal jeg begynne med et 5x5 treningsprogram sammensatt med dette mageprogrammet og ville gjerne hatt noen tips p[ hvordan kostholdet mitt burde se ut. Jeg er 17 [r, veier rundt 83kg, er 193cm h;y og hadde tenkt meg delvis opp i vekt, ikke fettprosent for [ nevne det. Takker for svar! Hva med å si litt om hva slags kosthold du har idag? Om du vil opp i vekt må du ha et visst overskudd, så det kan godt tenkes at du går opp littegrann i fettprosent. Stronglifts 10 regler for kosthold kan vel være en start Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 I det siste har det vært slik: Frokost: 2dl havregryn med 4dl vann + 1 glass melk og et eple Lunsj1: Som oftest 3-4 grove brødskiver med melk og et eple etterpå Lunsj2: Det samme som lunsj Middag: Litt variert. Den siste uka har det vært kyllingfilet, en neve gullrøtter og rundt 80g couscous. Utenom det går det for det meste i kjøtt, fisk, noen ganger omelett ol. med ris, gullrøtter, rosenkål, poteter som tilbehør. Et eple til dessert. Kvelds: I det siste har det enten vært en 2dl porsjon med havregryn eller et par brødskiver med melk og et eple. I dag prøvde jeg med noe nytt: Frokost: 1,5dl havregryn blandet med vann 80g Whey protein blandet med vann 1 banan Lunsj1: 4 brødskiver; 1 med leverpostei, 1 med skinke og 2 med økologisk peanøttsmør. 1/2 glass melk 1 banan og 1/2 eple Lunsj2: 100g tunfisk 70g fullkornspasta 1 banan Middag: Taco med en salat bestående av mais, agurk, ananas, tomat og paprika. Tok tre fullkornstortillaer og hadde en del fyll i hver av dem. Litt Norvegia ost oppi. Kveldsmat: Siden det var lørdag i dag og jeg så en film hos en kamerat, ble kveldsmaten en skål M&M og rundt 30-40g peanøtter. Spiser kun godteri i helgene! Nå som skolen snart begynner igjen har jeg tenkt å ta havregryn eller tunfisk med fullkornsris som kveldsmat. De dagene jeg trener har jeg tenkt å bytte ut lunsj2 med middag, deretter ta en proteinshake før jeg trener. De dagene jeg ikke tar middag, har jeg tenkt å ta en proteinshake og banan før jeg trener. Etter trening har jeg tenkt å innta 1 proteinshake med 80g Whey protein (og 40g carbo fuel) pluss en banan, deretter ta middag/kveldsmat et par timer senere. Det jeg først og fremst lurer på er hva jeg burde bytte ut brødmaten med, siden jeg som oftest har spist dette på skolen og som vanlige måltider nå i sommer. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Pass på å spis mye og spis sunt. Det ser det ut som at du gjør. Det er også greit å variere litt fra dag til dag. Kylling blir kjapt kjedelig! Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Pass på å spis mye og spis sunt. Det ser det ut som at du gjør. Det er også greit å variere litt fra dag til dag. Kylling blir kjapt kjedelig! Vel, jeg synes det er vanskelig å få satt opp et slikt kosthold selv, så håper flere kunne hjulpet meg her. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 uten at det har så mye med saken å gjøre, men hva er Bluking? er det Bulking du snakker om? Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) uten at det har så mye med saken å gjøre, men hva er Bluking? er det Bulking du snakker om? Edit: Ja, er bulking jeg snakker om Endret 6. august 2008 av Articfare Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du må sette opp kostholdet selv etter hvilken mat du har tilgjengelig og hva du liker å spise. Prøv å ligge på 200 gram høyverdig protein om dagen. Dette kan f.eks oppfylles med 400 g kjøttdeig, en pakke melk, 3 egg og 70 g protein fra shake. Jeg tror forøvrig at 3000+ kcal/dagen blir alt for lite for deg som skal bulke. Da jeg la ut på bulk veide jeg 75 kg og spiste gjennomsnittlig 4400 kcal/dagen. Du som veier 83 kg trenger nok enda mer, forutsatt at du ikke er veldig inaktiv forutenom treningen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Når man bulker, så tenker man ikke på at fettprosenten skal holde seg lav, hele poenget med bulkingen det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå