ROFoto1 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Prøver å få satt opp en server her, men det gir diverse problemer. Klarer ikke å få nettverkskortet til å fungere. Håper noen har noen tips. Det er to ting her, det ene er om drivere og slikt er i Xubuntu 8.04.1 som jeg prøver å legge inn, eventuelt hvor kan jeg finne den. Nettverkskortet er integrert i hovetkortet Abit IC7-G og i windows heter driverene Intel Pro/1000. Den andre tingen er at det ikke finnes Mac adresse på nettverkskortet så den må jeg legge inn manuelt hver gang jeg har formatert. Fant en beskrivelse på hvordan jeg skulle gjøre det, men fikk da beskjed om at det ikke fantes noen enhet i ethO, så skjønner ikke så mye her. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tok et kjapt google-søk på det hovedkortet, og det ser ut som nettverkskortet som er integrert er seriøst bugga. Som regel er alt fra Intel svært godt støttet, men i dette tilfellet ser det ut som Abit har gjort en dårlig jobb. http://lists.linuxcoding.com/kernel/2006-q1/msg18494.html Lenke til kommentar
ROFoto1 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 mmm ja det har stort sett ikke vært annet en problemer med det hovedkortet så da er vel tingene rimelig greit, får finne meg et annet før jeg legger inn Linux. Lenke til kommentar
ROFoto1 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Da ordnet det seg, satte inn et gammelt nettverkskort jeg hadde her og da er alt opp med en gang. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå