Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen gjør seg vrang ved bytte av minne

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte nye PC-deler til pc'en for ca 6mnd siden. Dual core, 2gb minne og et rimelig billig mATX hovedkort uten PCI-Express (AGP Altså).

Men etter en kamerat dro ut strømkontakten mens pcen var på, begynte problemene. Jeg spilte på pcen helt greit noen dager etter hendelsen, men plutselig vil den ikke slå seg på. Den begynner å pipe når jeg skal slå den på, og jeg skraper nettet for svar. Til slutt finner jeg ut at de mest kritiske delene ihvertfall fungerer som dem skal, etter å ha satt ut og inn alt fra grafikk-kort til harddisk.

Nå har jeg pcen på, med kun en rambrikke i. Hvis jeg prøver å sette i den andre rambrikken, piper pcen. Det rare med dette er at hvis jeg tar den ut igjen slik at pcen er tilbake helt lik som når den funker, piper det igjen! Det betyr at jeg må fikle med rambrikkene i evigheter før pcen PLUTSELIG fungerer igjen.

F.eks, jeg har en rambrikke (1024mb) liggende på pc-bordet. Den andre har jeg i PCEN (også 1024mb). Hvis jeg tar den rambrikken som ligger på pcbordet, inn i pcen, piper pcen. MEN; hvis jeg tar den som var i pcen ut, og den som var på bordet blir stående i pcen, funker pcen. Og noen ganger ikke. Jeg må liksom fikle med rambrikkene helt til pcen plutselig funker!

Det har heller ingenting å si hvilken slot rambrikken er i, så begge slottene funker! Comprende? :)

Så, hva er feil ? :s

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Din utrolig smarte venn vil få seg en regning fra deg på nye rambrikker det er det som vil skje. Han har mest sannsynlig ødelagt rambrikkene dine. Neste gang ikke la vennen din røre pc-en din, en data er ikke en leke de er ganske dyre og må behandles med respekt.

Ram brikker skal stå sånn som dette 1+3 og 2+4 ikke ved siden av hverandre, det skal være 1 slot imellom vis det er 4 slots hvor ram kan stå. Vis du ikke har gjort dette får du nok pipelyder.

vis dette ikke hjelper kjør memtest86+

memtest86+

Vis memtest dukker opp med feil ring stedet du kjøpte pc-en forklar problemet så må du nok sende dem inn igjen for og få nye.

Vis du ikke får det på garanti eller reklamasjon så får du vennen din til og dekke hele regninga for han ødela pc-en din da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...