Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 hva er hastigheten på disse? 2stk ANTEC 120MM CASE FAN blue led Multicom jeg lette rundt men fant ikke hastigheten skjønner du. Du har tenkt og ha dem på thermalright cpu kjølern? Ser ut som en kjempe fin pc dette. Lykke til med den og glede deg til byggingen. PS: kan hende det blir billigere om du hadde kjøpt alt fra netshop for og spare frakt utgifter tenkte jeg på. Lenke til kommentar
perien Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Her er detaljene på viftene: http://www.antec.com/pdf/manuals/tricool_install.html Det e manualen te de. Fant den på hjemmesiden te Antec. Tror det holde me 1 på kjøleren på CPUen, sku det bli nødvendig så stjele eg den andre som sga stå på kabinettdøra Kan ikkje kjøba alt på netshop. Strømforsyninga Seasonic koste 100kr mer på multicom og netshop, det regna med fraktprisen hos datakjeden. Ellers så var multicom generelt billigere på de tingerene som eg sga ha der iforhold te netshop... Eller eg spare ca 10kr på kjøpa hardisken på netshop. Eg gjør det Forhåpentligvis blir pcen bestilt i dag Jo takk Får håpe den funke Når pcen blir bestilt så fortjene donnieakalefty og andre en stor takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Når pcen blir bestilt så fortjene donnieakalefty og andre en stor takk Det ser ut som kjempe fine vifter dette. helt opp til 2000 rpm på det værste noe som er utrolig bra så da får du nok en kald cpu kjøler. Du får spandere sjokolade kake på alle som har hjulpet hehe:P Den vil nok bli kjempe fin og bruke vil også ha ny pc hehe. Du får ha lykke til med pc-en donnieakalefty Lenke til kommentar
perien Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Foxconn X38A Digital Life Netshop Thermalright ULTRA120 Extreme Netshop SEAGATE 7200.11 500GB SATA-II 3.5" 8.5ms 7200RPM 32MB Netshop Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Norsk OEM Multicom Antec Twelve Hundred Multicom Intel Core 2 Quad Q9450 Multicom Logitech G9 Laser Mouse Multicom Nec AD-7203S Multicom Arctic Silver ArtiClean 1 Komplett Arctic Silver ArtiClean 2 Komplett Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB Komplett MSI Radeon HD 4870 Datakjeden Seasonic Seasonic M12 700W Datakjeden Antistatic Armchain Komplett Forandring på valg av RAM, er de bra? og hvor jeg kjøper komponentene :)Har også fjernet de to viftene siden kabinettet medfølger 2 ekstra vifter av samme typen som jeg hadde tenkt å kjøpe 12084kr tilsammen med frakt. Pcen bli bestilt i kveld Kunne jo sendt deg netshop sjokoladen:) Takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hvorfor skal du ha 2 artic silver clean? jeg ser at de kun koster 30 kr men du trenger da ikke dette når du skal ha en splitter ny cpu og ikke fjerne gammel kjølepasta som dette gjør. Er det kjølepasta du var ute etter det følger med kjølepasta med thermalright cpu kjøleren som er helt grei og bruke, denne jeg bruker. Og det er en tube/sprøyte med kjølepasta så det er mer en nok til sikker 2-3 gangers bruk for du skal jo ikke legge så mye på bare et tynt lag og så skrape/dra det utover cpuen så den dekker hele. Hovedkortet støtter ikke DDR2 8500 ram brikker støtter høyeste 6400 ram brikker. Disse ram brikkene har jeg og de er kjempe fine og bruke gir fin hastighet og faktisk kjempe greie til overklokking vis du ønsker dette senere. OCZ DDR2 4096MB Gold Lenke til kommentar
perien Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 De tingene er ikke kjølepasta, men CPU rensere for å få renere overflate til kjølepastaen Det er de her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44189 Bare at komplett selger de seperat. Jeg trodde det stod PC28500, men jeg så feil Hadde ikkje de RAM brikkene litt høy responstid? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 jeg syns det er kjempe fine rambrikker som faktisk har livstids garanti faktisk noe som er kjempe greit, de er også godkjent for overklokking uten og bryte garantien på dem. Syns ikke det er høy respons tid men det er jo meg da. Hvorfor skal du rense en splitter ny cpu? Den fjerner gammel pasta for og gjøre cpu-en ren men ikke noe mer enn det, og vis du ikke har pasta på den så er det ingen grunn og bruke sånne ting på den. Netshop qoute: ArctiClean fjerner gammel termisk materiale i en unik 2-trinns prosess. Først påføres ArctiClean 1 som blander seg med og deretter løser opp det termiske materialet slik at det enkelt kan fjernes med en ren klut. Deretter påføres noen få dråper ArctiClean 2 som så tørkes forsiktig av med en lofri klut. Etter denne behandlingen er prosessoren gullende ren og klar til å påføres ny termisk pasta Lenke til kommentar
perien Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) For å være sikker på at de er 100%rein Har lest at det er uansett lurt å rense CPUen. Hva synes du om disse RAM brikkene? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101374 Eller disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335239 Endret 10. august 2008 av perien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hørt at munshkin skal være fine til overklokking, men du kan jo lese at hos komplett så er det bare fornøyde brukere som har kjøpt de ram brikkene. Uheldigvis har ikke netshop et sånt komentar felt så du får ikke vite hva folk syns om dem. Men jeg ville nok valgt munshkin sine fordi jeg har hørt at de skal være kjempe fine til overklokking. lykke til Lenke til kommentar
perien Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=101374 925kr 1 på lager (saldo feil?) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92492 795kr Ingen på lager Hva er forskjellen? Samme responstid og alt. Er det kun design eller noe? Hjemmesiden viser kun 1 type pc2-6400 4gb sett med den responstiden. Har du noen erfaring med hvor langt tid det tar å få ting som er på fjernlager? LAN snart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Det ser ut som det kun er designet for alt annet er jo dønn likt så. De pleier og ha satt opp hvor mange som er på fjernlager så det var rart at det ikke stod noen tall der. Ring netshop i morgen og spør dem bare eller velg den som har 1 på lager igjen så rekker du lan. Fjernlager kan ta alt fra 1-2 uker avhengig hvor fjernlageret er og hvor lang tid det tar og sende, så det eneste jeg kan anbefale deg er og ringe dit i morgen og spørre dem om hvor lang tid det vil ta eller bare bestille de som er 1 igjen av. Edit: Nei det er nok ikke en "saldo" feil de har automatiske systemer som oppdaterer mengden automatisk så derfor det står 1 igjen for det er kun 1 sett igjen på 4gb. Endret 10. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
perien Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Jeg bestiller den med 1 igjen av, så ringer jeg i morgen Hvis 4870x2 kommer om 2-3 dager med en god pris så bare bestiller jeg det og sender tilbake 4870. 14 dagers angrefrist ftw! Til å rense CPUen for første gang, hva vil du anbefale, har lest at noe alkohol greier skal gjøre jobben bra? Endret 10. august 2008 av perien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg renset ikke min jeg bare satt den nedi slotten sin og tok på et tynt lag kjølepasta og dro det utover med et bank kort. Jeg så ingen grunn til og rense en splitter ny cpu. Det kan være rødsprit du tenker på men jeg er ikke sikker for jeg har aldri renset min cpu for jeg følte som sakt at det ikke trengtes. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
perien Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Da er pcen bestilt på en sum på 12036 Takker for hjelpen! Spesielt donnieakalefty Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Takker for hjelpen! Spesielt donnieakalefty Bare hyggelig og kunne hjelpe deg. Gratulerer med pc-en din da er det bare og vente til den kommer. Lykke til med pc-en din og må dere ha mange lykkelige år sammen. takk for at du nevnte meg med navn i takkingen din sånt er alltid kjempe hyggelig å lese. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå