TheNarsissist Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tenker da på noe StarWars lignede greier. Det fåregår i rommet man kan ha engen romskip, laservåpen. Finnes det noen sånne spill? Lenke til kommentar
Malactica22 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 EVE online er jo ett men så klart koster det penger, der handler det hovedsak om å ha et romskip, so man kan oppgradere handle på romstasjoner og my andre greier Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jumpgate Evolution er visstnok i en closed beta. Har ikke hørt noe på en god stund, men det går an å melde seg på beta'en iallefall. Har mine forhåpninger til denne. Lenke til kommentar
Vemund Veien Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er ikkje tabula rasa og eit slikt? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Henger meg på Malactica. Eve Online er et spill i stjerneklasse. Du velger selv om du vil være med i en større organisasjon av levende spillere eller om du vil være egenhendig pirat, miner eller trader. Om intet skulle passe kan du utføre oppdrag for og mot NPC. Spillet er godt regulert, og du har PVP/PVE i samme verdenen, avhengig av hvilket stjernesystem du er i. Tjener du nok ISK(spillets valuta) kan du faktisk kjøpe spilletid for dette. Det som også er fantastisk med Eve er at du kan lære deg nye feats og få kunnskapen til å bruke nye skip selv om du ikke spiller aktivt. Det er bare å sette spillet til å lære det og det, så kan du dra på ferie og glemme spillet. EVE Online er massivt, og anbefales på det varmeste! Endret 2. august 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Anbefaler Anarchy Online for sci-fi generelt, men hvis du vil ha romskip, så kanskje du bør ty til EVE Online. Bare en liten advarsel: Begge disse spillere er mest sannsynlig de mest avanserte MMO spillene på markedet, så du bør være forberedt på å lese deg opp en del i oppstarten. De fleste med opplevelsene sier at det er hardt i starten, men når man er inne, så er mulighetene ganske så mye bredere/større enn i andre MMOs. Vet ikke helt, men jeg tror at EVE har et ganske "hard core" miljø og PvP i spillet er ingen spøk, men nå vet jeg ikke om det er forskjellige rulesets på flere servere der, men bare så du vet det. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har selv aldri vært i PvP i EVE, men som Atomics sier er dette veldig, veldig hardcore. Tar nok lang tid før du bør gå inn i PvP, men det er mye artig du kan gøre utenfor PvP også. Lenke til kommentar
Vemund Veien Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Det er ikkje fleire servere i eve, alt foregår på samme server. Derfor er det ikkje ulike rulesets. Det er imidlertid beskyttelse for nye spelarar (eller fredlege eldre spelarar) gjennom eit såkalla security status system. I solsystem med høg security vil alle som angriper nokon uprovosert bli drept umiddelbart av politiet (concorde). I lavare system er det mindre sikkerhet, og i dei ytterste er det ingen lov anna enn spelarane sjølv. Ein er aldri fullstendig trygg med mindre ein er docka i ein stasjon, rett nok, men i all praksis så er det ingen som gidder å ofre skip på å drepe nye spelarar i high security systemer siden det ikkje lønner seg. Det kom for øvrig ein expansion for ikkje så lenge sidan der nye spelarar kan prøve seg på pvp utan å måtte ha ekstremt med skills. Her kan ein melde seg som soldat for dei enkelte marinene og gå til angrep på motsatte sider sine mariner. Ein bør sjøvlsagt vere med i ein gjeng for å ikkje bli drept umiddelbart, men det er litt lavere terskel for å bli med i ein flåte her enn å opparbeide seg skills og kameratskap med ein stor spelerdriven allianse/firma. Men som nemnd. Læringsterskelen er ganske høg, men når ein kjem inn i det er det antagligvis det mest kompromisslause mmo du finner. Økonomisystemet er det beste ein kan finne utan å starte å spekulere på børsen, og så lenge ein har fantasi nok finner ein alltid noko å gjere på. Det er mogleg å spele i årevis utan å nokon gong gjere eit einaste mission. Endret 2. august 2008 av sjukheit Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Warhammer 40k Online er planglagt å komme neste år. Bare nevner det. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Warhammer 40k Online er planglagt å komme neste år. Bare nevner det. haha neste år? Lykke til med det. Uansett er det også et annet spill under utvikling som foreløpig er nokså ukjent. Skjekk ut: http://www.blackprophecy.com/ Lenke til kommentar
FPShooter Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 http://www.google.no/search?hl=no&q=st...3%B8k&meta= 3 sekunder med google og jeg finner svar på 99% av alle spørsmål i dette forumet. Virker som folk lager sp.tråder bare for "morro" her. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) De fem første sidene inneholdt kun Star Wars. Han ville ha noe lignende. Du har ikke bidratt til tråden på noe som helst betydelig måte, og kunne holdt deg for god til dette. Jeg er helt enig at folk kan søke litt rundt før de spør, men å påpeke det på en måte som du gjorde hjelper ingen. Endret 3. august 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 PlanetSide! Diger verden med 3 lag, hvor alle er i krig mot hverandre. Man kjemper om å overta baser og også hele planeter for laget sitt. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvordan er spillbarheten? Hvilke 'features' har det å skilte med? Stiller meg skeptisk til grafikken - men det har jo ikke alt å si. Lenke til kommentar
FPShooter Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 De fem første sidene inneholdt kun Star Wars. Han ville ha noe lignende. Du har ikke bidratt til tråden på noe som helst betydelig måte, og kunne holdt deg for god til dette.Jeg linket til nøyaktig det han spurte etter, i motsetning til de fleste svarene her.Jeg kunne linket til Stargate MMO betaen, men nøkkelordet hans var: StarWars. Men det var ikke poenget mitt. Trådstarter trenger å lære seg å bruke google. I lengden er det uendelig mer nyttig enn noen av tipsene som kom her. Jeg er helt enig at folk kan søke litt rundt før de spør, men å påpeke det på en måte som du gjorde hjelper ingen.Uenig. Det er nettopp det som virkelig hjelper. Å ikke lære folk å søke/finne ut av ting selv når de lurer på noe er det som hjelper minst. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Altså, når han spør om noe som er lignende star wars, så er det i aller høyeste grad sannsynlig at han allerede har undersøkt om det finnes star wars spill der ute. Jeg, og brorparten av bidragsyterene har gått ut i fra at han vil ha noe som har de samme elementene som star wars franchisen har. Jeg tror du bommer stygt her, men det kan kun trådstarter avklare. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvordan er spillbarheten? Hvilke 'features' har det å skilte med? Stiller meg skeptisk til grafikken - men det har jo ikke alt å si. Er det eneste relativt 'ordentlige' MMOFPS og ser fortsatt ut til å forbli det eneste i en lang tid fremover. Det kan derimot være litt vanskelig for nye spillere å komme inn i. Er flere eldre tråder om planetside på forumet så bedre om du sjekker de. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg spiller selv EVE (nicket er det samme der som her:))og en av de største fordelene her er at man trener skill selv om man er offline. For en som meg så er det et must da jeg ikke har tid eller mulighet til å sitte foran pc'en i timesvis hver dag for å gjennomføre diverse repetive oppgaver for å lære meg nye ting. Dette vil medført at det ikke var noen grunn til å spille for min del. Jeg begynte å spille EVE i 2004 så jeg er jo kommet rimelig godt i gang nå, men får ikke være med å spille så mye som jeg gjerne skulle ønsket. Derimot så koser jeg meg når jeg logger på innimellom og prater litt med venner og kjente. Etter fire år i spillet så får man bekjente utenfor corpet også og at det er mange voksne som spiller hjelper veldig. I mitt corp så er sikkert snittet rundt 30 og dette fører med seg en foretningsmessig moment som jeg liker. Var faktisk litt moro her for en stund siden da vi hadde sønn, far og farfar i samme corp og faren hadde nektet sønnen å spille fordi han hang etter med skolearbeidet. Måtte le litt når far og farfar ble sittende og diskutere dette på teamspeak fordi farfaren mente at guttungen måtte få spille litt slik at han kunne hjelpe farfaren med et mission....hehe. Når det er sagt så er jo læringskurven temmelig bratt i dette spillet. Som nybegynner så vil jeg si det er viktig å tenke gjennom det man gjør og ikke være redd for å spørre andre. Å joine et corp er også en fin måte å lære nye ting på. Er kanskje best å finne et norsk/europeisk corp slik at man spiller på noenlunde samme tidspunkt. Dersom du skulle bestemme deg for å prøve EVE så send meg en melding så kan jeg gi noen hint om ting som er viktig når man lager karakteren sin. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 henger meg med på PlanetSide, dog det er litt utdatert grafikk så er spillbarheten ypperlig Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Planetside har jo ikke space-battle da, sånn som op ønsker. Det begynner også å bli ganske gammelt, og har ikke så veeeldig mange spillere lenger. Men for all del, det er gratis 14 dagers trial (tror jeg), så det er bare å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå