Gå til innhold

Q6600 / E8500 Blandet bruk

Stianbl

Anbefalte innlegg

Joda, E8500 er best til spill slik alt ligger ann nå, og Q6600 er best til multitasking, slik som rendering, videobehandling, og store tunge oppgaver...

Men, nå har set seg sånn, at jeg driver med alt, og vil gjerne ha god ytelse i spill også!

Det skal nevnes at jeg ikke driver profesjonelt på med video redigering eller 3d rendering, men jeg går skole innenfor akkurat dette, og trenger en pc som duger til dette. Men når jeg først skal kjøpe vil jeg ha god ytelse i spill, ettersom jeg også går for ett 4870 kort.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan spille 3d spill (gjerne med 4AA, 16AF), høre på musikk med iTunes, bruke Skype, ha e-post oppe og noen Firefox faner uten problemer, samtidig, med min E6600 klokket til 3GHz. SLI er full av bugs så normalt bruker jeg bare ett grafikkort. Riktig nok er ikke ytelsen på topp, men bra nok til at jeg koser meg.

I pvp spill må jeg nok redusere litt på kvaliteten for å få fps opp litt, men poenget er at CPU er ikke særlig til flaskehals i mitt system.

Når det er sagt, skulle jeg oppgradert ville jeg nok gått for en 45nm quad core idag. Programmer (inkludert OS) vil utnytte flerkjerne prosessorer bedre og bedre fremover ... og skully Crysis 2 komme ut en dag må man jo være klar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...