Gå til innhold

Trenger bra arkitekt program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette kun til hobbybruk?

Du har jo 3D HomeArchitect som er et forholdsvis billig program.

Jeg har selv brukt Smartdraw en hel del til tegning av hus, men dette har ikke 3D funksjoner og koster en del mer, men kan i tillegg brukes til mye mer enn å bare tegne hus.

Hva er det som skal tegnes og skal det vere 2D eller 3D eller begge deler?

Skal det være supernøyaktig alâ Autocad, eller er det greit med mer enkle program?

Er det kun til å tegne vegger og slikt, eller må du ha masse ferdige møbler å putte inn?

Lenke til kommentar

Det er meir hobby ja, lage vegga og legge inn ferdige møbla, vil bare prøve meg meir på 3D teging, og så lika ej og tegne hus. Har brukt sketchup men har blitt litt lei. Så det trenge ikkje å vere mest avanserte program, men eg likar at grafikken ser bra på programet.

Lenke til kommentar

Autocad har vel monopol på arkitektprogramsmarkedet.. Mange bruker det, all grunn til å sette seg inn i det når du først skal sette deg inn i et arkitektprogram. Masse tutorials som kan guide på nett, også på youtube, just google it og lykke til :)

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Bra dere gjør jobben deres, men forumet har værre kroker..

Lenke til kommentar
Det er meir hobby ja, lage vegga og legge inn ferdige møbla, vil bare prøve meg meir på 3D teging, og så lika ej og tegne hus. Har brukt sketchup men har blitt litt lei. Så det trenge ikkje å vere mest avanserte program, men eg likar at grafikken ser bra på programet.

Prøv The Sims :)

Lenke til kommentar

Det er kansje ikke enkelt å finne bra DAK programmer som er billige eller gratis. Prislappen på slike programmer får gjerne Photoshop CS3 til å fremstå som nærmest gratis...

Tror det er lite bra å finne under 10.000,- Turbocad ser egnet ut, men koster 8500 - 9000 kroner. Ellers kjenner jeg bare Autocad

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve 3D HomeArchitect

Koster 30 dollar, men det er jo ingen formue.

Jeg har en tidligere versjon, men ble ikke så imponert over 3D funksjonene, men det kan jo være på grunn av at jeg ikke har satt meg så veldig inn i programmet.

Jeg har en tidligere version av denne, men syntes ikke den var noe særlig nyttig i det praktiske liv. Nå er den gjemt og glemt:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...