z_lakaman Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei, jeg har planer om å bygge meg selv en PC. Jeg vil forsøke å holde prisen et stykke nede, og derfor er jeg ute etter billige komponenter. Jeg har ikke råd til en komplett PC enda, men jeg tenkte jeg kunne begynne med å kjøpe meg et kabinett - så er jeg i gang, liksom. Jeg så dette kabinettet på databutikken.com, og lurte på om noen hadde erfaringer med det? Sweex Xenon XG Miditower http://www.databutikken.com/no/default.php...artId=SWEEXXEXG Hvis det kun er negative erfaringer; er det noen som vet om et tilsvarende i samme prisklassen? Lenke til kommentar
-=UniCorn=- Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 bare for å si ifra så er det plastikk foran, og aluet er mykt og skralt som bare rakkern.... styr unna og invester i lian-li ell noe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 For meg så ser det ut som et meget bra kabinett. Tro det blir et meget bra kjøp. styr unna og invester i lian-li ell noe Så vidt så jeg kan se så er kabinettet i alu. Og hvorfor investere i Lian-Li når man kan få noe som er billigere og fungerer like godt? Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Altså; det siste jeg kommer til å legge mye penger i, er et kabinett. Og om dette er i skrøpelig plastikk, tror jeg jeg driter i det, og heller kjøper et kjedelig grått/svart et på komplett. Men om dette kabinettet er i god kvalitet, ser jeg ikke noen grunn til at jeg ikke skulle slå til Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 .. er det noen som vet om et tilsvarende i samme prisklassen? ... styr unna og invester i lian-li ell noe Kanskje du har et sammenlignbart lian-li og selge han til samme prisen? Mikael: Det ser ut som et bra kjøp. Lekkert og svinbillig. Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Ja, hadde vært fint om noen kunne komme med gode alternativer i samme prisklassen. Hvis ikke, så er jeg fristet til å slå til... Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 For meg så ser det ut som et meget bra kabinett.Tro det blir et meget bra kjøp. styr unna og invester i lian-li ell noe Så vidt så jeg kan se så er kabinettet i alu. Og hvorfor investere i Lian-Li når man kan få noe som er billigere og fungerer like godt? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 jeg kjøpte meg nettop et rimelig bra kabinett med 350w psu på pcmax til 490kr. Er fornøyd, men en noe svak slide-løsning på front-panelet trekker noe ned. www.trustreseller.com/products/product.htm?artnr=13321 Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hva med dette?? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet488.htm Prisverdig og meget stilfullt kabinett!!Sleng på en sidedør også så blir'e bra vøtt Tenker på å kjøpe det selv! :smile: Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Sn0pY Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hey Tomzern tok en kikk på siden ogt ok HELT av Skal selv mekke ny pc nå snart og gjenn om jeg fant masse "godteri" til kabinett innpå siden du ga Ta en kikk pådette da: Kabinett: 579,- Aero S202 (+ 149 frakt) Spiderman sidepanele 179,- (+ Butterfly sidedør 159,-) ?? viftkontroll: 299,- fangrill: 75,- (?) kabinettvifte: 176,- (2 stk med 4 farger) Sunbeam kontroller: 69,- Sunbeam Inverter kitt 160 (2 stk) Cold Cathode Blacklight 140,- Sunbeam katode 30cm blå 50,- Sunbeam katode 30cm Rød 50,- Sunbeam katode 30cm Grønn 50,- Neonwhire 194,- (rå!) powersupply: 465,- Levicom BlueLight 350W (Harddisk kontroller lcd) 439,- ICY Dock MB 122 Sort ============================================== Totalt litt over 2800 kr + frakt Hadde ikke dette tatt helt av? Er dette overdrivelse elelr bare megarått? Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Kabinettet er snaxy da!! !sleng på en spiderman-sidedør og noen kalde katoder inni så blir det bra Men jeg skjønte ikke helt...Skal du ha to sidedører :-? Det blir kult det der men kanskje en bitteliten smule overdrevent??veit ikke jeg hehe Send bilde av det ferdige produkt da Mvh Tomzern :smile: Lenke til kommentar
southhome Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hva med dette??http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet488.htm Prisverdig og meget stilfullt kabinett!!Sleng på en sidedør også så blir'e bra vøtt Tenker på å kjøpe det selv! :smile: Mvh Tomzern Han skulle ha et rimelig kabinett. Dette http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet488.htm er UTEN stømforsyning.Blir litt dyrere da. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Tja, hvis han har en strømforsyning fra før så kan det være greit å kjøpe et kabinet uten, vel å merke hvis den gamle er stor nok. (sikkert noen som har ekstra et sted også) Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 hold deg unna kiddie pre-mod cases. Lenke til kommentar
Sn0pY Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Kabinett: 579,- Aero S202 (+ 149 frakt) Spiderman sidepanel 179,- viftkontroll: 299,- fangrill: 75,- (?) kabinettvifte: 176,- (2 stk med 4 farger) Sunbeam kontroller: 69,- Sunbeam Inverter kitt 160 (2 stk) Cold Cathode Blacklight 140,- Cold Cathode Green 125,- Cold Cathode Green 125,- Sunbeam CCFL Blå 139,- Neonwhire 194,- (rå!) powersupply: 465,- Levicom BlueLight 350W (Harddisk kontroller lcd) 439,- ICY Dock MB 122 Sort Sånn da noe få forandringer og her har vi det perfekte utgangspunkt Det er bare et par ting jeg lurte på: 1: Om en kjøper en LED diode er den lett å feste til en cifte e.l? 2: Hva er en Ice Hole og hva brukes den til? se vedlagt link: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet178.htm 3: Rund floppy, flouriserende og Rund ATA 133, 60cm, flouriserende Disse 2 kablene skulle visst være bra med blacklight (som jeg skal ha i mitt kabinett) MEN hva brukes disse kablene til? Er de nødvendig for mitt bruk kaan jeg tenkes å kjøpe dem men må bar e vite om jeg i det heletatt får bruk for dem da :wink: 350W eller 450 W powersupply? 350 er vel bra nok, men må høre allikavel for prisforskjellen mellom de 2 er jo ikke store greiene da (Hadde ikke de gjennomsiktige kabinettene til Plexi vert rå med så mye belysning eller?) En siste ting. ICY Dock eller CrystalFontz LCD negativ? Den siste er jo litt mere "rå" med lcd display foran som viser cpu hastighet osv :smile: Lenke til kommentar
Sn0pY Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg tror jeg dropper det ebe cold (rød) røret og det blå sunbeam røret....blir litt mye med 4 lysrør i maskinene......blir jo rene diskoteket. Tror jeg tar det grønne cold røret og blacklighten.....komemr sikekrt nok blåfarge fra powersupply viften og den blå neonwirenen. Samt de 2 viftene med 4 farger Er det lett å montere noen led dioder på vifter for bra effekt? Noen med andre sider/forslag til alvorlig megaråe kabinett løsninger med farge osv Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Hva med dette??http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet488.htm Prisverdig og meget stilfullt kabinett!!Sleng på en sidedør også så blir'e bra vøtt Tenker på å kjøpe det selv! :smile: Mvh Tomzern Tøft kabinett, men det blir kanskje litt dyrt for meg, i og med at jeg må kjøpe ny power-supply i tillegg (har ingen gamle som er gode nok)... jeg kjøpte meg nettop et rimelig bra kabinett med 350w psu på pcmax til 490kr. Er fornøyd, men en noe svak slide-løsning på front-panelet trekker noe ned. www.trustreseller.com/products/product.htm?artnr=13321 Denne var kanskje mer aktuell Bortsett fra at det kanskje blir litt mye plastikk og sånt. (?) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 snakk med en blikkenslager! han fixer sikkert ett litt penere kabinett enn det derre! (likte det ikke) hehe, men uanz..fortell hvodan du vil ha kabinettet så fixer han det til en rimelig pris Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Noen som har tips til forhandlere med heavye kabinett og/eller lyseffekte osv? Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Har kommet til at jeg tror jeg går for dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl (tilbud). Ser dette fornuftig ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå