Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninne i dårlig forhold


Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

En god venninne av meg har det siste året vært i et dårlig forhold. Det gikk veldig fort i begynnelsen, og de hadde bare vært sammen et par måneder da hun flyttet inn hos han og de ble samboere. Kan også nevne at han har en liten datter fra tidligere forhold som bor sammen med de. Det har vært mye bråk og krangling hele veien, og han skylder alltid på at kranglingen er hennes feil. I går kveld gikk det enda lengre, da ringte hun meg gråtende og fortalte at han hadde banket henne. Vi ble enige om at hun skulle pakke sammen noen saker og komme til meg, men etter å ha ventet på henne i 2 timer fikk jeg SMS om at alt gikk bra og at hun hadde overreagert... I dag har jeg hatt en lengre samtale der jeg fortvilt prøvde å få henne til å forstå at hun må gå fra han, men hun "vil vente å se om det blir bedre" og "han har lovet å aldri gjøre det igjen". Det hjelper ingenting å fortelle henne at det aldri kommer til å bli bedre, og at 1 år i et dårlig forhold er mer enn nok. Hun kommer med et hav av unnskyldninger for han, og argumenter som "den kunne vært verre" og "jeg er ikke den eneste som har det sånn". Det er helt nytteløst å prøve å snakke fornuft til henne. På en måte tror jeg dette må være et rop om hjelp, men hva kan jeg egentlig gjøre når hun ikke er villig til å bryte ut? Fortvilet nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres veldig suspekt ut. Kanskje hun vil gi han en ny sjanse, som jo er bra. Men pass på at hun faktisk får forlate leiligheten osv, og får være borte fra han.

 

Om hun plutselig ikke forlater leilighten lengre, og er ute av stand til å kontakte hjelp, kan det være hun ble presset av samboeren til å skrive disse meldingene. Nå tenker jeg på et lignende forhold Benedicte og Carlos hadde i Hotel Cæsar. For de som ikke har sett det, holdt altså Carlos Benedicte fanget i leiligheten, og voldtok og slo henne fra tid til annen, uten at hun fikk forlate huset eller kontakte noen.

 

Det vil vi jo helst ikke ha noe av!

Lenke til kommentar

Gutter som banker dama fortjener IKKE en sjanse. Det er IKKE bra at hun blir og gjør henne selv til en slave av frykten. For det er intet annet hun blir, etter han har vist at han er tilbøyelig til å gi henne juling...

 

Det er utrolig lite å gjøre med situasjonen, hun må jo innse det selv for faktisk å gjøre noe med det; og ingen kan tvinge henne.

 

Jeg er veldig fan av denne veldig upolitiske løsningen:

Samle sammen en gjeng på 4-5 litt sterke gutter, og overrask j*vlen når han er alene et sted. Nuff said.

Lenke til kommentar

Siden hun har betrodd seg til deg, tror jeg du skal være veldig forsiktig med å gå videre til foreldre eller andre. Det kan føre til at hun mister tilliten til deg, og "lukker seg inne" og ikke tør å betro seg til noen. Er en vanskelig situasjon, og ikke lett å vite hva man skal gi av råd. At mange har det som henne kan nok stemme, men det er ingen unnskyldning til å bli i forholdet.

 

Forøvrig så blir jeg forbannet når jeg hører om dette. Skjønner ikke at noen får seg til å slå, uansett hvilke problemer man har i forholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...