Gå til innhold

Problemer med Splinter cell. Kan noen hjelpe ?

Anbefalte innlegg

Når jeg har spilt en liten stund blir jeg "kastet" ut i windows med følgende feilmelding:

General protection fault!

History: UViewport::IsWire <- FStaticMeshRender

<- FDynamicActor::Render <- FRenderLevel::FRenderLevel

<- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render

<- FCameraSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw

<- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick

<- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Noen som har peiling på hvordan jeg fikser dette ?

Kjører winxp med POW GF4200 TI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting du kan sjekke er Event Viewer. Den logger alle feil som skjer i windows, og du får vite nøyaktig hvilken fil som forårsaket feilen. Står det nvxx.dll er det grafikkdriver etc. Den får du frem ved å skrive

eventvwr i Run... på startmenyen. Se bakover i loggen til tidspunktet Splinter Cell kræsja, det vil stå en rød X der. Ikke få panikk, den logger ALT som starter og stopper i windows. Bare X'ene er errors.

Løser ikke problemet, men du får vite mere om det. Prøve andre grafikkdrivere (eldre versjoner funker bedre enn nye i enkelte tilfeller)

Lenke til kommentar

Takker for forslag !

Har sjekket event viewer, men der er det bare noen utropstegn, ingen røde kryss...

Tror jeg har funnet feilen også, rett og slett for høy temp på både CPU og MoBo. Hvis jeg kjører med åpent kabinett funker alt som det skal :-)

Må vel finne frem dremmel'n og kjøpe minst en kab.vifte tror jeg :smile:

Lenke til kommentar

Neste gang Splinter cell kræsjer, prøv event viewer igjen like etterpå.

Det kommer alltid et rødt kryss akkurat på det tidspunktet. Mulig det har blitt overskrevet, er utrolig mye unyttig info også i den loggen.

Hva er temp'ene inni maskinen din da?

Lenke til kommentar

Temp'n inne i maskinen/hovedkort er helt for jaevlig ! :-) Ofte opp i 45-46 grader når kabinettet er lukket.....

Skal kjøpe meg en 120x120 mm papst vifte å sette inn i sidedøra, det burde løse varmeproblemet mitt forhåpentligvis.

Jeg har lært at jeg aldri mer skal kjøpe kabinett fra SKyhawk i alle fall. Kjøpte meg et alu-kabinett fra dem for ca to uker siden, og har bare hatt problemer med ustabilitet. Men som sagt mener jeg å ha funnet årsaken, nemlig at det rett og slett blir for varmt.

Lenke til kommentar
Når jeg har spilt en liten stund blir jeg "kastet" ut i windows med følgende feilmelding:

General protection fault!

History: UViewport::IsWire <- FStaticMeshRender  

<- FDynamicActor::Render <- FRenderLevel::FRenderLevel  

<- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render  

<- FCameraSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw  

<- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick  

<- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Noen som har peiling på hvordan jeg fikser dette ?

Kjører winxp med POW GF4200 TI

Jeg har fått akkurat samme feilmelding. Problemet hos meg var at jeg installerte directX9 som fulgte med spillet, mens driverne til geforce-kortet mitt (Geforce2 GTS) støttet bare directX 8.1a. Jeg installerte nye drivere, og da ble jeg kvitt feilmeldingen, og spillet startet normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...