Gå til innhold

Hvordan starte eget forum fra bunnen av?

Quy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å starte eget forum, hvordan gjør jeg det?

Har allerede prøvd å opprette et forum her, men får det ikke til.

Valgte Comunity hosting og basic pakken. Etter det får jeg beskjed om å fylle inn navn, adresse osv.. Dette gikk helt greit, men jeg skjønner ikke hva jeg skal fylle inn på domene? Jeg har jo ikke noe domene fra før. Noen som kan forklare hvordan jeg starter et forum fra bunnen av? Har ingen kunnskap til dette. Eneste jeg trenger er et forum som funker, som du kan ta backup av og hvor man kan legge inn reklame om man skulle ønske det i fremtiden. Noen som kan forklare hvordan man gjør dette på en enkel måte? Ønsker samme type forum som Diskujon.no, og det er vel IP.Board?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Kjør et domene, hos f.eks. Godaddy.com, eller Domeneshop.no
  • Signer opp med en webhost, i dette tilfellet Invision Power.
  • Oppretten DNS(Domain Name System) gratis hos f.eks. Zoneedit og diriger domenet du har kjøpt mot Invision Power sine servere.
  • Invision Power installerer vel forumet for deg, og gjør det klar til at du kan logge deg inn og gjøre de innstillingene du vil gjøre. Moduler for reklame finner en på Invision Power sitt kundeforum.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, forumet er oppe nå! :) Har bare et problem og det er at jeg ikke finner norsk språk pakke. Har forum versjon v2.3.5. Er jo norsk her på Diskusjon.no, så burde jo funke med norsk på mitt forum også? Hjelp!

Endret av Quy
Lenke til kommentar

Har lastet ned pakken du ba om og pakket den ut med WinRar. Lastet så opp ibp_language filen under import language i forumet. Fikk da denne feilmeldingen:

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 64 bytes) in /home/******/public_html/ips_kernel/class_xml.php on line 263

Lenke til kommentar

Hei :) Min bror har et webhotell og tenkte og kanskje prøve dette på hans webhotell. Er dette vanskelig ? Trenger du og kode noe? Kan ingenting om webhotell og lignende så viss det er vanskelig så årsker jeg ikke og prøver. Noen som vet om det er veldig vanskelig ?

Lenke til kommentar
Hei :) Min bror har et webhotell og tenkte og kanskje prøve dette på hans webhotell. Er dette vanskelig ? Trenger du og kode noe? Kan ingenting om webhotell og lignende så viss det er vanskelig så årsker jeg ikke og prøver. Noen som vet om det er veldig vanskelig ?

Å prøve hva? Sette opp forum på webhotell? Har du tenkt å bruke penger på et forum, eller skal du ha et gratis ett?

Lenke til kommentar

Å prøve hva? Sette opp forum på webhotell? Har du tenkt å bruke penger på et forum, eller skal du ha et gratis ett?

Penger ? Bruker ikke Hardware.no en fri kildekode ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...