Quy Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei, Jeg ønsker å starte eget forum, hvordan gjør jeg det? Har allerede prøvd å opprette et forum her, men får det ikke til. Valgte Comunity hosting og basic pakken. Etter det får jeg beskjed om å fylle inn navn, adresse osv.. Dette gikk helt greit, men jeg skjønner ikke hva jeg skal fylle inn på domene? Jeg har jo ikke noe domene fra før. Noen som kan forklare hvordan jeg starter et forum fra bunnen av? Har ingen kunnskap til dette. Eneste jeg trenger er et forum som funker, som du kan ta backup av og hvor man kan legge inn reklame om man skulle ønske det i fremtiden. Noen som kan forklare hvordan man gjør dette på en enkel måte? Ønsker samme type forum som Diskujon.no, og det er vel IP.Board? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Kjør et domene, hos f.eks. Godaddy.com, eller Domeneshop.no Signer opp med en webhost, i dette tilfellet Invision Power. Oppretten DNS(Domain Name System) gratis hos f.eks. Zoneedit og diriger domenet du har kjøpt mot Invision Power sine servere. Invision Power installerer vel forumet for deg, og gjør det klar til at du kan logge deg inn og gjøre de innstillingene du vil gjøre. Moduler for reklame finner en på Invision Power sitt kundeforum. Endret 2. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 er dette noe som kun skal brukes for moro skyld eller noe seriøst? For moro: http://www.invisionfree.com/ Lenke til kommentar
Quy Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Takk for hjelpen . Det er et seriøst forum. Nå følger jeg oppskriften din Rexinor, så får jeg håpe at jeg får det til. Lenke til kommentar
Quy Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Takk for hjelpen, forumet er oppe nå! Har bare et problem og det er at jeg ikke finner norsk språk pakke. Har forum versjon v2.3.5. Er jo norsk her på Diskusjon.no, så burde jo funke med norsk på mitt forum også? Hjelp! Endret 7. august 2008 av Quy Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Norsk språkpakke finner du også på Invision sine ressurssider. Om du er innlogget er det bare å følge denne lenken. Lenke til kommentar
Quy Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Funker ikke, har forum versjon 2.3.5 Ser ikke ut som om det finnes noe norsk pakke til den versjonen? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Fungerer helt fint på mitt testforum. Har du gjort språkpakken standard eller valgt den i språkmenyen på forumet? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) .. Endret 9. august 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
Quy Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Har lastet ned pakken du ba om og pakket den ut med WinRar. Lastet så opp ibp_language filen under import language i forumet. Fikk da denne feilmeldingen: Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 64 bytes) in /home/******/public_html/ips_kernel/class_xml.php on line 263 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Da bør du nesten kontakte Invision Power og forhøre deg, ser ut som en server problemstilling. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei Min bror har et webhotell og tenkte og kanskje prøve dette på hans webhotell. Er dette vanskelig ? Trenger du og kode noe? Kan ingenting om webhotell og lignende så viss det er vanskelig så årsker jeg ikke og prøver. Noen som vet om det er veldig vanskelig ? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei Min bror har et webhotell og tenkte og kanskje prøve dette på hans webhotell. Er dette vanskelig ? Trenger du og kode noe? Kan ingenting om webhotell og lignende så viss det er vanskelig så årsker jeg ikke og prøver. Noen som vet om det er veldig vanskelig ? Å prøve hva? Sette opp forum på webhotell? Har du tenkt å bruke penger på et forum, eller skal du ha et gratis ett? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei Min bror har et webhotell og tenkte og kanskje prøve dette på hans webhotell. Er dette vanskelig ? Trenger du og kode noe? Kan ingenting om webhotell og lignende så viss det er vanskelig så årsker jeg ikke og prøver. Noen som vet om det er veldig vanskelig ? Å prøve hva? Sette opp forum på webhotell? Har du tenkt å bruke penger på et forum, eller skal du ha et gratis ett? Penger ? Bruker ikke Hardware.no en fri kildekode ?? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Penger ? Bruker ikke Hardware.no en fri kildekode ?? Såvidt jeg har skjønt så må du enten ha webhotell hos dem, da følger IP.Board med, eller så må man betale for lisens. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Penger ? Bruker ikke Hardware.no en fri kildekode ?? Såvidt jeg har skjønt så må du enten ha webhotell hos dem, da følger IP.Board med, eller så må man betale for lisens. Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette ? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Invision Board opererer med lisenser ja. Bare å lese på deres nettsider. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Invision Board opererer med lisenser ja. Bare å lese på deres nettsider. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Invision Board opererer med lisenser ja. Bare å lese på deres nettsider. Det finnes mange gode forumer som er gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå