Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med og installere Windows xp proffesional SP2.

Anbefalte innlegg

hei.

Som sagt i tittelen har jeg problem med og installere windows. Problemet er ukjent for meg, og jeg har aldri vert borti dette før. Når jeg booter cd'en og restarter så kommer det: trykk "F6" for og gjøre en ting og "F1" for annet.(som det skal)så jeg tok F6 for og kjøre installasjon av XP. Etter det må jeg godta at jeg ikke skal kopier osv.(altså må jeg trykke "F8".) Etter det kommer det opp at jeg ikke har cd, eller at jeg ikke har gyldig eller hva det er for noe.

Vett ikke hva jeg skal gjøre. Kan du hjelpe?

Div. spørsmål:

Blir fylt inn etterhvert som jeg får spørsmål.

Bilder kommer kanskje senere.

Takk på forhånd.

Mvh. Frank Ruben Bratland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det kommer det opp at jeg ikke har cd, eller at jeg ikke har gyldig eller hva det er for noe.

Eksakt feilmelding ønskes.

Jeg kjenner ikke oppgraderings CD-en du nevner i en annen tråd (svært rotete med så mange tråder og litt bortgjemt info her og noe der). En oppgraderings_CD kan kreve at du setter inn en original-CD på et eller annet tidspunkt (for å bekrefte at en oppgraderings-CD kan benyttes). Dermed kan meldingen vise til at du ikke har satt inn original_CDen.

Lenke til kommentar

Den første du liker til er student oppgradering Pro. For å kunne bruke denne kreves det at du har en annen Windows CD. Det er for eksempel mulig (men ikke lovlig) å bruke en kopiert Win98 CD.

Den andre er OEM, som betyr at du kan instalere på en blank disk uten å ha noen Windows fra før. Det er også Home versjonen, som er en enklere verson enn Pro.

Om det er Service Pack 2 eller ikke har ingen betydning, men det er stort sett det du får kjøpt. Du legger inn SP3 etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...