Rottenspacehead Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Først og fremst.. Er det den vanlige eller slim PSP som er "best" ? Mener å huske at det var noe snakk om at slim versjonen ikke kunne gjøre ditt og datt. Hvilken tilleggs utstyr burde jeg passe på å få med meg ? minnebrikke (2gb) ? etc.. Noe annet ? Hva er en god brukt pris på eventuelt en 1-2år gammel psp, hvor det følger med alt det jeg trenger..? Setter pris på all hjelp jeg kan få : ) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Kjører psp slim her med custom Firmware, har absolutt ingen problemer med å kjøre emulatorer for : Snes , Gameboy advance , nes, amiga , mame. Bruker også en del programvare som for eksempel : Bookr , pspcomic , pspreader. At man ikke kan bruke kernel 1.50 er vel ikke helt det store problemet. Edit som tilbehør : 1 Stk 2Gb minnebrikke (ikke micro, dårlig overføringshastigheter) , 1stk eller 2 4 til 8gb brikke. 1 Stk headset av god kvalitet (lyden blir mye bedre enn med psp høytalerne), alternativt sony sitt med microfon om du skal chatte. Endret 2. august 2008 av Malvado Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Ok = ) får satse på en slim med 2gb minneB(Pro det heter ?), 1-2stk 4-8gb brikke (minnebrikke du mente der også?) og 1stk socom headsett. Men funker et vanlig "ordentlig" headsett med mic på psp/socom ? eller må alle produktene være spesifikt til psp/spilla... Endret 2. august 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvis du orker å vente så er jo to final fantasy psp bundles på vei, vet det kommer til å svi i lommeboken min Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Minnebrikke på minst et par GB er hvertfall et must. I tillegg bør du skaffe deg et "retractable hand grip" fra Dealextreme. Koster bare litt over 50-lappen, og gir et mye bedre grep på PSP'en, noe som hvertfall for min del har enormt mye å si når jeg spiller lenge av gangen. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Den grip kontrollen må skaffes ja = ) Men går greit å bestille fra VGP ? Er ikke noe sonetull ? Kommer på 2250kr ink frakt for Psp slim GoW bundle, Socom FTB 2, Socom TS, Socom headsett, 4gb minneB... Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Kjører psp slim her med custom Firmware, har absolutt ingen problemer med å kjøre emulatorer for : Snes , Gameboy advance , nes, amiga , mame. Bruker også en del programvare som for eksempel : Bookr , pspcomic , pspreader. At man ikke kan bruke kernel 1.50 er vel ikke helt det store problemet. Edit som tilbehør : 1 Stk 2Gb minnebrikke (ikke micro, dårlig overføringshastigheter) , 1stk eller 2 4 til 8gb brikke. 1 Stk headset av god kvalitet (lyden blir mye bedre enn med psp høytalerne), alternativt sony sitt med microfon om du skal chatte. Er det vanskelig å få alt det på plass ? sånn at man kan spille alt det du ramser opp der(PsP`en blir jo enda mer attraktiv hvis man kan spille gode gamle klassikere fra SNES,Amiga,NES), og laste ned diverse programvarer. Endret 4. august 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Nei egentlig ikke. Man legger det man ønsker på minnepinnen og voila, så funker alt som det skal. Selvsagt så bør man kanksje være lur og sette opp hver enkel minnepinne til forskjellig bruksområder, jeg har en for spill, en annen for apps og en tredje for emulatorer. Selvsagt dette forutsetter at du har en Custom Firmware på psp din og at du er stødig på dette med å innstalere slik programvare. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hvor mye plass tar det de emulatorene ? fks hvis jeg hadde fått på SNES,NES og Amiga + fått over 5-6 spill... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Vel, Snes emulatoren tar jo knapt ikke plass og hvert spill tar ca 1 til 2Mb plass på minnekortet så man kan faktisk få utrolig mange spill på en Minnebrikke. Bør nevnes at ikke alle spillene emuleres like bra, det er ikke unormalt at noen spill faktisk kun har 10-15Fps men heldigvis så har klassikerne : Secret of mana, Super Metroid , spillbare framerate. Amiga emulatoren tar litt mer plass , du kan jo lese litt om den her : http://pspuae.condor.serverpro3.com/ , det er dog litt krevende å få den til ordentlig. Liste over emulerte spillsystemer : * Amiga * Amstrad CPC Emulator * Arcade Machine Emulators (CPS1 and 2, MAME and NEO GEO) * Atari 2600 emulator * Atari 800/130XE/5200 * Atari Lynx * Commodore 64 / C64 * GBA PSP Emulator * MSX PSP Emulator * N64 Emulator * Neo Geo CD Emulator * Other PSP Emulators * Sam Coupe * Sega CD / Mega CD * Sega Genesis * Sega Saturn * SNES Emulator * Thompson MO5 * Vectrex Emulator Gir ikke noen link til disse sidene da noen av de har roms også, du får heller ta en google. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 ok = ) Takk for all hjelp = ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå