Tor45000 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Er det noen som hvet noe som funker mot det , som ikke må taes i form av Piller ? Moderatornotis: Endret emnetittel Endret 2. august 2008 av Camrot Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 noe kaldt som legges på nakken (bloodtilførselen til hjernen blir mindre og er med på å minske hevelsene) Hvorfor ikke piller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tråd flyttet til helse Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvis det er migrene som du sliter med så fins det både sprøyter og nesespray. (Imigran) Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Nesespray, som Mirann nevte over har fungert på meg i perioder. Så det er absolutt verdt et forsøk om du plages av migrene. Bare vær klar over at du kommer til å få en helvetes smak i munnen av den Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Nesespray, som Mirann nevte over har fungert på meg i perioder. Så det er absolutt verdt et forsøk om du plages av migrene. Bare vær klar over at du kommer til å få en helvetes smak i munnen av den Sikker på du ta den riktig? Jeg kan få litt ekkel smak i munnen etter en stund. Men det er ikke så voldtsomt. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Rett ved siden av øreflippen, nederst i øregropen er det en nerve, så hvis du stikker neglen sidelengs ned der vil du kjenne at det gjør veldig vondt. Hvis du holder den der en stund så vil hjernen skille ut endorfin, noe som vil dempe smertene. Men hjelper jo bare midlertidig. Husker ikke hvor jeg fikk rådet fra, men tror det er i forbindelse med hodepine det skal hjelpe. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Ellers kan det være lurt å holde seg unna Cola og sjokolade. Det kan trigge voldsomt! Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Med fet skrift på KAN. Jeg får migrene av mørk sjokolade, som after eight, men kan pumpe i meg 20 liter cola uten andre bivirkninger enn litt hyper. Hva som utløser migrenene hos folk er så vidt forskjellig at det er lite poeng å diskutere rundt det, her er det "pasienten" selv som må mer eller mindre prøve og feile. På den måten finner de ut hva som påvirker dem, og hva som ikke påvirker dem. Og med prøve, mener jeg ikke å gumle i seg 10kg mørk sjokolade, jeg merker det ganske fort etter bare 4-5 plater after eight, men kan stoppe migrenen om jeg tar et par ibux og gir meg med å spise. (som oftest) Lenke til kommentar
lamial Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Sant nok. Alt er individuelt. Jeg bare kom på det med cola og sjokolade fordi jeg vet om et par stykk med migrene som må holde seg unna slikt. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Koffein fungerer som en vasokonstriktor, samme effekten som å dyppe hodet i is (Blodårene trekker seg sammen). Siden de fleste hodepiner er vaskulære, så hjelper koffein mot de fleste hodepiner. I enkelte tilfeller kan koffein + smertestillende gi 40% økning i smertelindring. Kjøpt FRES fra tech-nutrition.no, brusetabletter med 75mg koffein i hver (ca 20 i hvert rør, fåes på helsekostbutikk), ta 2-3 brusetabletter i halv liter vann. http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn1491 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 En annen grunn til at det også er koffein i endel legemidler er at dette gjør at opptaket av virkestoffene skjer fortere. Du får jo også hodepinetabeletter med veldig mye koffein i. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Få i deg mye vann og frisk luft. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mat og drikke. Frisk luft. En god massasje. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ibux mikstur? Paralgin Forte stikkpiller? Ellers virker kaffe hvis man ikke drikker det for ofte. Det må være pulverkaffe med mye melk, hvis ikke inneholder kaffen så mye garvesyre at den faktisk kan gi migrene. Rolig nedkjøling av hodet og kroppen kan også hjelpe. Etter man har migrenen en stund begynner ofte muskler i rygg/nakke/skulder/kjeve å stramme seg uten at man merker det. Det kan føre til at migrenen fortsetter selv om den ellers ville ha vært "ferdig". Stramme muskler kan bekjempes med strekkøvelser eller tigerbalsam. Lenke til kommentar
Demon_Cleaner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Prøvde noe en gang jeg var på voerspiel... migrene-stift/salve eller noe... var bare å smure det på panna. fungerte ganske bra. Tror det virker ved at det kjøler ned området du smøret inn eller noe sånt. Spør på apoteket Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg ser som regel på TV. På en film. Så forsvinner pinen for en stund xD Men ellers så legger jeg bare meg. Møter venner så preiker jeg og glemmer pinen. men dukker opp igjen så fort jeg slutter å snakke xD Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Koffein fungerer som en vasokonstriktor, samme effekten som å dyppe hodet i is (Blodårene trekker seg sammen). Blodårene trekker seg sammen av koffein? Koffein blir jo blant annet gjort om til Theobromine i leveren. Theobromine fører til utvidede blodårer. Edit: Leste litt om koffein som vasokonstriktor og fant ut at koffein trekker sammen enkelte blodårer i hodet. I Cerebral cortex tror jeg det var. Endret 8. august 2008 av tonna Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg har hørt om en som ble bedre av akupunktur. Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå