gmes Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Satt inne en ny sata disk. På hovedkortet har eg 4 kontakter : Rød (der hoveddisken er) svart (ledig) Rød (der eg satt nydisken) Svart (ledig) Først å fremst e det riktig? men går på vis maskinvare og enhet. der står den og det står virke som den skal. menne... nei har den ikke under min datamarskin Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Satt inne en ny sata disk. På hovedkortet har eg 4 kontakter : Rød (der hoveddisken er) svart (ledig) Rød (der eg satt nydisken) Svart (ledig) Først å fremst e det riktig? men går på vis maskinvare og enhet. der står den og det står virke som den skal. menne... nei har den ikke under min datamarskin Disken må formateres, høyreklikk på min datamaskin, trykk på behandle. Gå deretter til disk behandling. Der vil du finne disken din og kan formatere denne. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Prøv å boot i bios og aktiver harddisken derfra Lenke til kommentar
gmes Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Satt inne en ny sata disk. På hovedkortet har eg 4 kontakter : Rød (der hoveddisken er) svart (ledig) Rød (der eg satt nydisken) Svart (ledig) Først å fremst e det riktig? men går på vis maskinvare og enhet. der står den og det står virke som den skal. menne... nei har den ikke under min datamarskin Disken må formateres, høyreklikk på min datamaskin, trykk på behandle. Gå deretter til disk behandling. Der vil du finne disken din og kan formatere denne. Yes... det funket... takk før hjelpen... Tenkte ikke på man måtte formatere den først. sikkert 10 år sia eg gjorde dette sist Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Prøv å boot i bios og aktiver harddisken derfra Etersom han finner disken i enhetsbehandling må porten nødvendigvis være aktivert i BIOS. Diskbehandling er stedet, disken vil ikke vises før den har en partisjon. Lenke til kommentar
gmes Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Men... nu står den på max 1,6 gb? noe i slotten bak på disken. vist eg fjerne den som binder to kontakter da er det 3gb noe.. burde jeg gjøre det.. går det raskere da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er det SATA 1.5 Gbps jumper du sikter til? Du kan ta den ut hvis hovedkortet støtter 3 Gbps (noe de fleste gjør). Men du vil ikke oppleve noen merkbar forskjell. Lenke til kommentar
gmes Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 hmm så man vil ikke merke noe... kjipt.. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 hmm så man vil ikke merke noe... kjipt.. dieksn kom fram i diskbehandling, men jeg trykte feil... og nå finner jeg ikke disken igje,.. hvordan få den nye disken fram igjen i vista? har prøvde koble fra sata kabel og på igjenb og starta på nytt, hjalp ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå