Stianbl Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei hei, Tenkte meg en Intel C2D E8500 (3,16Ghz) cpu, og skal mulig clocke den til rundt 3,6 eller noe. Jeg er ikke helt inne i det, men må vel clocke rammen litt også da, for at det skal fungere? Er ikke sikker på dette her, men uansett. Har tenkt meg minst 4gb minne, ettersom jeg i tillegg til å spille driver med videoredigering / 3d rendering, osv. 8gb hadde ikke gjort noe det heller, men prisen her er vel ikke akkurat liten? En kammerat kjøpte seg Corsair Dominator, 2x2gb PC-8500 m/vifte til rundt 1050,- Denne er nå ikke på lager, så jeg vet ikke hva annet jeg vil ha, for jeg har ikke erfaring med nyere ram. Sett litt på OCZ sine: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) https://prisguiden.no/product.php?productId=90155 OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB) https://prisguiden.no/product.php?productId=90034 Men det er bare to eksempler jeg snublet over. Noen som har noen forslag til minne jeg kan kjøpe? Vil så klart ha bra ytelse, og skal som nevnt clocke CPU litt, samt GPU(men GPU og minne er vel ikke avhengige? er ikke helt inne i dette som dere skjønner). Eventuellt, noen forslag til 8gb minne? Selvom jeg tror 4gb holder for mitt bruk foreløpig... (HK er jeg ikke sikker på enda, men det er ikke så nøye, ettersom de støtter det meste. Har uansett ikke råd til DDR3, så det blir DDR2). På forhånd takk, Stian B. Larsen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ocz er ok valg, men husk kjøleprofilen på disse er såpass stor at den mange ganger kan komme borti Noctua, scythe og andre store tower kjølere... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Du trenger ikke engang PC6400 brikker for å kjøre en E8500 på 3,6GHz. Lite poeng i å kjøre minnet over bus ved hjelp av divider. Ville kanskje sett etter noen PC6400 CL4 brikker eller valgt et av de billigste PC6400 settene som er å oppdrive. F.eks Kingston HyperX DDR2-800 4 GB (2x2048) Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Takker for svar Men en ting: Er det ingen forskjell i ytelse på PC6400 og PC8500? Om E8500 skal clockes til opp imot 4ghz, er da fremdeles disse kingston å annbefale? Evt. noen 8gb som er verdt å nevne? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Minimal forskjell. Som jeg sa er det liten forskjell ved bruk av divider. Om du da greier å presse bus til 533 MHz og utnytter brikkene slik vil det gi en gevinst uten at jeg vet hvor mye. Brikkesett vil sikkert også ha noe å si i den sammenhengen. Trenger nok litt kraftigere saker om du satser på 4GHz +. Begge settene du har satt opp er gode. Kan også se på Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå