superegge Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg og kjæresten min har ordnet oss leilighet, men etter noe krangling og diverse har vi gjort det slutt. Oppsigelsestiden på leiligheten er 3 mnd, men det jeg lurer på er følgende; på kontrakten står det 2007, kan vi nekte å betale da, dersom hun nekter å finne nye leieboere? Lenke til kommentar
comsy Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 kontrakten gjelder helt til leieforholdet avsluttes, så dere er pliktige til å betale leie ut oppsigelsestiden, så lenge ikke no dato for utflytting er fastsatt i kontrakten Lenke til kommentar
superegge Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Oppsigelsestiden da? Vil ikke det si at dersom vi sier fra 3 mnd på forhånd kan vi avslutte? Og det med at det står 2007 på kontrakten, istedetfor 2008, er det helt urelevant? Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Forstår ikke helt hva du mener med 2007. Du sier 3 mnd oppsigelsestid, og det gjelder ikke fra den dagen kontrakten er signert, men fra den dagen du sier i fra at du skal flytte. Om det er samme regler som i arbeidslivet, gjelder det 3 mnd fra den 1. i mnd etter du sier opp leien. Men i dagens marked skal det ikke være noe problem å få tak i nye leieboere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå