Gå til innhold

BK: "Glamour?" portrett på en balkong.

ZoDz

Anbefalte innlegg

Samme shoot som sist. Det jeg vil ha tips på her er selve redigeringen. Fungerer den? Hvordan fungerer selektiv fargevalg osv. Det med skuldrene er jeg fult klar over. De burde hvært senket.

post-142352-1217681046_thumb.jpg

post-142352-1217681179_thumb.jpg

Endret av Zettec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svært så ivrig du har blitt med portrettering etter "gjennombruddet" med bildet av Tom. Neida, forstår at du må prøve ut det nye utstyret, ser ut som du er temmelig bra i gang.

Det er generelt vanskelig å få sånt til å fungere, men her var jo fargen ganske diskret. Kunne du ikke lagt ut en versjon uten farge på øynene slik at man kan sammenlikne?

Lenke til kommentar

Dette likte jeg. Ikke så mye å utsette. Det hjelper jo også at jenta er utrolig fotogen. Når jeg ser bildet blir jeg litt forstyrret av et inntrykk jeg får. Det kan virke som om undersiden og nedre, høyre del (hennes høyre) av ansiket flyter litt ut i kantene. At det liksom går opp i liminga. Kan vel ha noe med skyggen å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg likte bildet ditt kjempegodt. Først ble jeg skuffet da jeg så de blå øynene, men i versjonen uten er det helt topp. Om det hadde vært sånn.. at man kunne ønsket seg noe annerledes.. så ville jeg sett det med litt mer under haken. Vet ikke hvorfor, men jeg tenker det sånn. Om det ikke er ett av de beste portrettbildene jeg noen gang har sett.. så er det iallefall det første som fikk meg til å logge meg rett inn å skrive en kommentar.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det ser ut som om det går opp i liminga er vell pga f/2.8.

Synes det fungerte best i ren s/h. Personlig kan jeg ikke se noen problemer med limet, du må minst ha brukt Carlson's. F/2.8 er da ikke spesielt ekstremt. Kanskje litt trangt under haken, men veldig flott portrett. Hvis du har holdt på med dette så kort tid som jeg tror, så er det virkelig superbe saker.

Edit: Så ikke Pybalto's innlegg før jeg trykket på knappen, men store hjerner tenker tydeligvis likt.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Lite glamour over det hele for min del, ihvertfall.

Blir alt for lite luft under haken her, synes jeg. Og bildet er veldig kjedelig - i det at det mangler dybde. Blir - veldig - todimensjonalt uten noen form for lys bakfra, eller noen form for bakgrunn.

Forslag; bruk enda en blitz bakfra, eller ha med noe i bakgrunnen. Du kan evt. gjøre fotograferingen mens sola er litt oppe, og bruke den som hårlys - det funker generelt veldig bra, og den har en fin glød.

Lyset på personen er greit, litt flatt kanskje, men mulig det bare framstår slik pga manglende dybdefølelse.

Hodet blir - igjen - litt for mye snudd bort fra oss, og det ene øyet blir litt crazy for meg. Blikket hadde blitt mye mere sexy med mere under, og hodet snudd mere mot oss, kanskje frem med skulder og litt ned med hake eller noe sånt.

Ikke for å være så altfor kritisk, men noen ganger føler jeg at bilder får litt i overkant mye positiv respons - selv om det også er fint. Til at du nylig har begynt på portretter er det slettes ikke så dumt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...