Gå til innhold

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 og AX7N8X ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada den passer fint. Men hadde som sagt over valgt 3200 minne, men ikke gåt for cl2 da det ikke er verdt prisforskjellen. Med Nforce2 er det best å kjøre minne synkronisert fsb, enten 266 eller 333Mhz avhengig av CPU. Grunnen til at det er smart å kjøpe 3200 minne(400Mhz) er at du da kan oppgradere til barton med fsb 400 og kjøre synkront. Du kan også kjøre på 333Mhz med Cl2. Kjører du på lavere Mhz kan du kjøre Cl lavere en den er sertifisert for.

Grunnen til at jeg ikke ville valgt 3200 cl2 mot 3200 cl2,5 er at jeg ikke tror du vil kjøre den mye på 400Mhz, og det retferdigjør da ikke prisforskjellen.

Og som sagt over, hadde nokk kjøpt 512 når jeg først skulle kjøpe.

Lenke til kommentar

grunnen til at prisforskjellen du påpeker er så høy er at de fleste kun selger cl2 rammen med ECC, noe som er bortkasta. men sjekker du innom Twinmos sine hjemmesider finner du også 3200 CL2 ram uten ECC, og de er ca 50,- dyrere. Men helt enig at det ikke er vits å betale 500,- ekstra for ECC, som uansett er no dritt på en lekepc som de fleste av oss har

Lenke til kommentar

Jeg har det hovedkortet og en Apacer PC2700 cas 2.5, og den kjører jeg på 333MHz, og på agressiv minneinnstillinger, noe som også innebærer at cas latency er satt til 2, og de andre er også en del lavere. Fungerer helt stabilt. Maskinen har stått på siden jeg satt i kortet. Jeg har vel re-bootet et par ganger, kun på grunn av installasjon av drivere o.l. Får 4000 poeng på PCMark på minnet. Egentlig godt fornøyd med det, kun en modul på 512, kjøper jeg en til likedan og kjører den med samme instillinger så kommer scoren til å bli mye høyere. TwinMOS er også et bra merke, har en 256 TwinMOS PC3200 m/Winbond, den er i serveren og den har jeg ikke hatt mulighet til å teste enda! Nett kjørt opp Windows Server 2003. Skal installere PCMark på serveren nå og se!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Takker for gode råd!

Grunnen til at jeg ser på dette minnet er at jeg har 512mb med PC2700 minne i fra før av og etter hva jeg har skjønt så er det best å matche hastigheten på alt minne....

Når det er sagt - så har jeg en AMD 2200+ CPU som kjøres på default for øeyblikket... Hva bør jeg sette timing etc. til på minnet ? (Det går på 133mhz nå AFAIK...)

Takker for al hjelp!

--

ed_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...