m0g1e Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) AMD Athlon TM64 ADA3800DEP4AW CBAZC 0438UPAW 1096743I40421 (Socket 939) ..er hva som står skrevet på CPU-overflaten Lurer på å undervolte CPU for jeg vet ikke hva annet som kan hjelpe da kjøleren er generelt grei. Lurte kanskje også på å skalpere siden jeg har gjort dette tidligere på en Opty 265, men vet rett og slett ikke om jeg gidder risikoen.. Forslag? Er en HP OEM PC jeg har CPU-en ifra, så det er en smal BIOS med ingen justeringer for spenning eller FSP. Var nyskjerrig på hvor varm en slik CPU kan bli før den ryker.. Så litt på en data-sheet hos AMD: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/30430.pdf har litt vanskelig med å forstå alt, så jeg spør heller andre her som har hatt erfaring med samme CPU-en (kodeord Newcastle..vet ikke om det har noe med CPU-en å gjøre..husker å ha lest det på BIOS tror jeg) til moderator: kunne du flytte tråden til kategori for luft-kjøling ? så ikke kateg. før nå. Takk Endret 2. august 2008 av mogie Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Rens kjøleren, og bytt kjølepasta. Det hjelper nok. Tror de der tåler litt temps, men 72C begynner å bli endel, ja... Skal sikkert gå greit å undervolte ned til 1,4v elns, om du vil prøve det først. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Fant fram en annen s939 fra min Opty 165, og den gjorde susen. Går ikke over 50C nå. Mao utrolig dårlig ribbe på den forrige kjøren. Vifta på den nye ribba kjører 700rpm, fra den tidligere 5000rpm bråkebøtta. Egentlig ganske utrolig at det kunne bli så varmt. Alt er nå løst med kobberribbe istedet for aluminiumsribbe som det ser ut som. Støvet var for øvrig ikke problemet på den hersens alu-ribba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå