GeEg Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei. Jeg har fått et merkelig problem; Jeg har en main / subform, og ønsket er å få endret et felt(rstabell.pakke) i subformen via info i et felt (cbopakkevalg) i main form. I sub form er det et felt der jeg kan velge hvilken av postene i subform som skal oppdateres (rstabell.behandles). Det som skjer, er at når sub rutine for oppdatering skal kjøres, så finner en alle postene, oppdatering skjer, bortsett fra èn post. Jeg må klikk oppdateringsknappen 2 ganger, f.eks. har jeg valgt 10 poster, så tar subrutinen først 9 av postene, og så må jeg klikke en gang til for å få med den siste. En ser også i sub'en at feltet Behandles resettes til False. Merk at ved f.eks. 10 valgte poster, ser jeg meldingen "EOF have been reached..." når .EOF er True, men denne posten er ikke oppdatert (i hvertfall en av posten er ikke oppdatert) Dersom oppdateringen gjelder kun èn valgt post, fungerer alt utmerket. Jeg har forsøkt alle Do While/Until og Loop While/Until men med samme resultat... Er det noen gururer som forstår hva jeg gjør galt?? På forhånd hjertelig takk!!! SUB: Private Sub cmd1_Click() On Error GoTo cmdOverfor_Err Dim rsTabell As New ADODB.Recordset Dim SQLStreng As String SQLStreng = "SELECT Tabell.* FROM Kabel WHERE ((Tabell.Behandles) = True)" rsTabell.Open SQLStreng, CurrentProject.Connection, adOpenDynamic, adLockOptimistic 'rsTabell.MoveFirst Do Until rsTabell.EOF rsTabell![Pakke] = Me.cbopakkeValg.Value rsTabell![behandles] = False rsTabell.Update rsTabell.MoveNext If rsTabell.EOF Then MsgBox "EOF have been reached...", vbOKOnly, "OK" End If Loop rsTabell.Close Set rsTabell = Nothing Me.Requery Exit Sub cmdOverfor_Err: MsgBox "Error during update: " & Err.Description, vbCritical, "System-feil" End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå