Acurus Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei. Har noen problemer med å få lyden til å fungerer som den skal i Ubuntu 8.04.1 på Min Compaq CQ50 112. Lyden fungerer helt fint i Vista og youtube/break (flash), men skurrer og "hakker" når jeg skal spille av andre lyder. Mp3, DivX, Wmv osv. Det gjelder forresten både innebygde høytalere og headsett utgangen. output fra lspci -v: (delen som omhander lyd) 00:07.0 Audio device: nVidia Corporation Unknown device 0774 (rev a1) Subsystem: Hewlett-Packard Company Unknown device 360a Flags: bus master, 66MHz, fast devsel, latency 0, IRQ 21 Memory at c0000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16K] Capabilities: [44] Power Management version 2 Capabilities: [50] Message Signalled Interrupts: Mask+ 64bit+ Queue=0/0 Enable- Capabilities: [6c] HyperTransport: MSI Mapping alsamixer sier jeg har en Conexant CX20561 (Hermosa) chip. Bruker GStreamer og har prøvd Xine i Amarok. Har prøvd uten hell å stille lydnivåer i Alasmixer opp og ned for å prøve å finne en sweetspot. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Kva kanal prøvde du å stille på i alsamixer? PCM er den kritiske når det kjem til skurring. Alternativt så kan du prøve oss4 vist du ikkje finn noko som hjelper med alsa. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Har forsåvidt prøvd alle, Leste flere plasser at det kunne være PCM kanalen, så er den jeg har prøvd mest. Edit: skal prøve oss4 Endret 2. august 2008 av kule-ku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå