Gå til innhold

Feriebilder borte via overføring til pc:(

Anbefalte innlegg

Hei, vet for det første ikke om dette er riktig sted å poste, men familien min var på ferie nå i juni. Og det første de klarte og gjøre når de kom hjem var å "erstatte" halvparten av bildene, når de skulle legge dem inn på pcen. Og selvfølgelig har de sletta bildene fra kameraet. Så jeg lurer på om det er noen mulighet å få bildene tilbake.

De har ikke mista alle, men har mista bilder fra de første 10 dagene.

For å prøve å gjøre det litt mere forstålig så la de inn ca 100+ bilder den 18/7 på pcen, etter det sletta de bildene fra kameraet for å få mer plass, så den 1/8 la de inn mange andre bilder som de hadde tatt senere, det som skjedde var at når de la inn de første bildene på pcen, så fikk de navn som IMG_01 osv. og når de var sletta fra kameraet så fikk de nye bildene samme navn.

Har prøvd; systemgjennopretting og sjekka søppelkassa, vet ikke om noe mer. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår det, så er de første bildene som ble lagt inn 18.7 blitt overskrevet av bildene som ble lagt inn 1.8, fordi de hadde samme navn.

Da er det godt håp om å finne dem igjen. Windows har bare fjernet dem fra filtabellen før de nye ble kopiert inn.

Det viktigste du gjør nå er å ikke bruke pc'en til noe annet enn å kjøre et gjenopprettingsprogram!

Selv surfing på internett skriver masse filer til harddisken, og kan gjøre det vanskeligere å gjenopprette bildene fordi de kan bli fysisk overskrevet av nye filer.

Strengt tatt burde harddisken vært tatt ut, og koblet på en annen pc via usb.

Bildene dine ligger nok der, men du må bruke et "recovery-program" for å søke de opp, og kopiere dem over til en annen HD eller mappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...