datamannen123 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Noen som kan forklare veldig enkelt hvordan man programmerer pc'en til å utføre en rekke ordre igjen og igjen (dvs. åpne og lukke programmer , logge seg inn på en internettside, åpne en link o.l. automatisk) Vet ingenting om programmering fra før... Er dette veldig vanskelig å få til eller er det et program e.l. man kan få tak i som er relativt enkelt å bruke? Endret 2. august 2008 av datamannen123 Lenke til kommentar
Paull Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det enkleste er nok å bruke et automatiseringsprogram ala AutoHotkey der du selv gjør det som skal gjøres manuelt, så registerer AutoHotkey hva du gjør og lagrer dette som et enkelt script. Etterpå kan du selv gå inn og finjustere på hva som skjer i scriptet (og når). Lenke til kommentar
datamannen123 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Ok. Lastet ned programmet. Takk! Første gang jeg gikk inn på recorderen og prøvde den, fikk jeg opp et script. Men etter det har jeg ikke fått opp noe etter å ha tatt opp... Så jeg lagde et script manuelt. Her er det: +space:: Send {PgDn} Click 637, 204 WinWait, Internettside1 WinMaximize Send {PgDn} Click 710, 742 WinWait, Internettside2 WinMaximize Sleep, 5000 Click 448, 428 Send [email protected] Click 443, 474 Send passord Click 553, 508 Sleep, 1000 WinClose WinWait, Internettside1 WinClose Click 633, 230 WinWait, Internettside3 ; (Har akkurat samme navn som Internettside1. Er dette et problem?) Send {PgDn} ; Her stopper det opp. Noen forslag? Click 710, 742 return Må man forresten skrive inn navnet til et nytt vindu etter WinWait hele tiden hvis det allerede er forrerst? ___________________________________________________________________________ 4.8.: Løste problemet... Satte inn en liten pause (alltså sleep) etter hver nye internettside som kommer opp... Beste måten å løse dette på? Har et annet problem: Noen ganger "stopper" nesten nedlastningen av en og annen internettside opp... Manuelt ville jeg løst dette med å oppdatere et par ganger. Kan man få satt inn en ordre for å gjøre noe hvis ingen ordre har blitt sendt innen så og så lang tid? (Kan selfølgelig oppdatere hver gang, men det ville ha brukt mye ekstra tid..) Endret 4. august 2008 av datamannen123 Lenke til kommentar
datamannen123 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) [feil] Endret 3. august 2008 av datamannen123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå