Gå til innhold

Programmering av automatiske ordre

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare veldig enkelt hvordan man programmerer pc'en til å utføre en rekke ordre igjen og igjen (dvs. åpne og lukke programmer , logge seg inn på en internettside, åpne en link o.l. automatisk)

Vet ingenting om programmering fra før... Er dette veldig vanskelig å få til eller er det et program e.l. man kan få tak i som er relativt enkelt å bruke?

Endret av datamannen123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Lastet ned programmet. Takk! Første gang jeg gikk inn på recorderen og prøvde den, fikk jeg opp et script. Men etter det har jeg ikke fått opp noe etter å ha tatt opp... Så jeg lagde et script manuelt. Her er det:

+space::

Send {PgDn}

Click 637, 204

WinWait, Internettside1

WinMaximize

Send {PgDn}

Click 710, 742

WinWait, Internettside2

WinMaximize

Sleep, 5000

Click 448, 428

Send [email protected]

Click 443, 474

Send passord

Click 553, 508

Sleep, 1000

WinClose

WinWait, Internettside1

WinClose

Click 633, 230

WinWait, Internettside3 ; (Har akkurat samme navn som Internettside1. Er dette et problem?)

Send {PgDn} ; Her stopper det opp. Noen forslag?

Click 710, 742

return

Må man forresten skrive inn navnet til et nytt vindu etter WinWait hele tiden hvis det allerede er forrerst?

4.8.: Løste problemet... Satte inn en liten pause (alltså sleep) etter hver nye internettside som kommer opp... Beste måten å løse dette på?

Har et annet problem: Noen ganger "stopper" nesten nedlastningen av en og annen internettside opp... Manuelt ville jeg løst dette med å oppdatere et par ganger. Kan man få satt inn en ordre for å gjøre noe hvis ingen ordre har blitt sendt innen så og så lang tid? (Kan selfølgelig oppdatere hver gang, men det ville ha brukt mye ekstra tid..)

Endret av datamannen123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...