JAF1 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei! Har hatt Telio bredbåndstelefoni i ca 3 år. Det første halve året, funket det greit. Så begynte ting å skje. Mistet summetone, måtte koble fra strømmen og starte opp igjen. Dette skjedde etterhvert oftere og oftere. Nå nylig ble det helt dødt. Etter mye e-post veksling med Telio, fikk jeg omsider tilsendt et nytt adapter. Har nå koblet opp det nye adapteret av merke Linksys, på akkurat samme måte som sist. Splitter - SpeedTouch 510i fra Telenor - WRT54G (v.7.00.4)trådløs router, og ut til Telioadapter. SpeedTouchen er satt i bridge, adapteret er koblet til port 2 i router, og port 2 er høyest prioritert. Har også lagt inn Mac-adressen, både til adapter og skriver. Lysene på adapteret lyser nå tilfredstillende, bortsett ifra det lyset i nettverkskontakten som viser at det er kontakt med nettverket. Har nå lest og lest, prøvd og feilet ett x-antall ganger og dager, uten å bli noe klokere. Har oppdatert FW i router, men ikke i modemet. Det står heller ikke noe om adapteren i DHCP oversikten på routeren. Finner heller ikke skriver'n. Det har sikkert noe med portåpninger å gjøre, men tror selv jeg har vært innom det meste. Hadde vært utrolig deilig, om det hadde vært noen som sitter med det samme utstyret, som kunne vist meg et bilde på oppsettet i router. Begynner å bli lei alle som sier: " Det er alltid opptatt hos dere, når jeg prøver å ringe". Har veldig lysst til å investere i en DIR-655, men det er kanskje noen som har en lur ide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå