avona Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Hei. Mitt problem med jumper ser ut til og være utav verden takket være 2 veldig hjelpsomme personer. Takk til dere! Men nå ser det ut til at det er enda et problem. Info før jeg starter og fotelle problemet: Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+ Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's Asus Crosshair II Formula, nForce 780a SLI,DDR2,Socket-AM2+,ATX,3xPCI-Ex(2.0)16 Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core 2.5 GHz Boxed, 4MB Cache, Socket AM2+, 1 Microsoft Windows XP SP2 Professional Student, Oppgradering XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK, PCI-Express 2.0, 2xDVI. Nå til problemet. Når jeg starter opp så kommer den til der hvor jeg kan trykke på Delete for og gå på setup, og TAB for og se BIOS osv. Men når det forsvinner kommer det svart skjerm(som det skal). PÅ den svarte skjermen kommer det en " _ " som blinker oppe i venstre, og etter noen sekunder fosvinner den, og skjermen bare holder seg svart. Kan du hjelpe? for info har jeg ikke peiling på hva som kan være gale. Div. spørsmål: q: har du installert noe på den enda? a: Nei, ikke noe som helst. q: selvbygd? a: ja Mvh. Frank Ruben Bratland. Endret 2. august 2008 av avona Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Du har helt ny PC, såvidt jeg forstår. Er det noe du har bygd selv, eller er den ferdigbygd? Har du installert Windows selv, eller forventer du at andre har gjort det? Eller er Windows ikke installert enda? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 q: har du installert noe på den enda?a: Nei, ikke noe som helst. Vel, det vil jo ikke skje noe annet før du installerer noe. Putt inn XP CD'en når du starter. Hvis det ikke skjer noe da er det antagelig fordi bootrekkefølgen er feil, det må stilles inn i BIOS. CD/DVD skal komme før HDD. PS: svar med nytt innlegg, ikke editer det gamle slik du har gjort her. Og prøv å hold deg til en tråd, det blir fort rotete å holde styr på flere tråder. Lenke til kommentar
avona Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Kjære Hårek. Takk for at du løste mitt problem, nå booter den cd'en, men det er enda et problem ser det ut til, men jeg skal lage ny tråd med bilder til det. Dette problemet er nå løst takket være Hårek. Lenke til kommentar
troari Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har du sjekket boot rekkefølge i Bios? Satt opp hardisk ? Dvd også videre. Kan også våre en dongle USB mouse som er åsaken. Hvis ingen ting av forslagene overfor funker. Prøv å trekk ut all hardware utenom sjærmkort. Sett så inn del etter del. Keyboard,Mouse, Dvd, Hardrive. Sjekk også plassering av Minne. ? Eventuelt sett inn bare 1 av gangen. Lenke til kommentar
avona Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Problemet er løst. men takk likevel Troari. Kanskje du kan hjelpe meg i den andre tråden min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå