eminem1 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hallo Jeg driver å lager en kontakt liste i VB 2008 nå.. Det jeg trenger hjelp til er å når man fyller inn all infoen i form2. og trykker "lagre kontakt" så skal kontakten bli lagret i programmet.. Tar det problemet først så skal jeg nevne det andre etter hvert vis jeg ikke har fikset det selv Noe hjelp?` Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei Nå veit ikke jeg hvor mye du kan og ikke, men dette er ment som en start for deg for å komme i gang, du får spørre hvis du lurer på hva du skal gjøre neste. Først må du lage arrays (tabeller), som kan se slik ut: Global Navn(1 to 20) as string Global Adresse(1 to 20) as string Global Alder(1 to 20) as integer osv.. 'Variabler for å holde rede på antall og aktive deltakere Global AntallDeltakere As Integer Global Aktiv As Integer 'Variabler til filbruk Global Filnavn As String Global Filnr As Integer 'Dette skrives i et modul Når du klikker Lagre Kontakt, skal informasjonen legges inn i arrays. Første kontakten lagres i Navn(1), Adresse(1) osv Navn(Aktiv) = txtEtternavn.Text Adresse(Aktiv) = txtAdresse.Text AntallDeltakere = AntallDeltakere + 1 Aktiv = AntallDeltakere Private Sub Form_Load() Aktiv = 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå