mitrus Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Jeg og noen venner har akkurat startet band, og har selfølgelig lyst på noen spillejobber ettehvert, og vi planlegger å melde oss på eggstock festivalen om noen år.(kommer aldri til å skje..)Men ihvertfall, Jeg er da vokalist, men når jeg skal synge for publikum blir jeg utrolig nervøs.Det ender vel bare opp med en kjedelig opptreden der jeg står rett opp og ned og synger helt jævlig.Noen tips til hvordan jeg kan bli bedre til dette, og få fjerna sceneskrekken min? Blir mest nervøs når det er mest fokus på meg, går fint ellers, f.eks når andre er "hovedrollen" Endret 2. august 2008 av mitrus Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Du må vel bare gjøre det noen ganger? Så blir du tryggere på deg selv. På barneskolen var den storeskrekken min å ha presentasjoner, men etter å ha gjort det noen ganger, så blir det mer ålreit. De store gutta (banda) er også nervøse før opptreden. Men tenk at folk er der for å se på deg, ikke fordi de ikke har lyst Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei! Det eneste som hjelper er å gjøre det! Jeg husker første gangen jeg skulle opptre forran ukjente folk, herregud, jeg holdt på og pisse på meg! Andre gangen var det litt skummelt, tredje gangen var det bare helt fantastisk, gud for en hærlig opplevelse! Etter en del spillejobber, er det fortsatt litt kribling i magen før man går opp til et nytt publikum, men med en gang du kommer opp på scenen, er det hærlig! Et annet tips er at de er der fordi de HAR LYST Å SE DERE (tenk det) Et annet godt tips hvis dere er i Bergensområdet er å sjekke ut ting som: Bydelsrock, Div gigger på 1880, Loddapaloza (vet ikke om denne eksisterer lenger). Dette er steder for undergrunnsband i Bergen. Det finnes også en Os Rockeklubb, dere kan sende mail til. Lykke til! Mvh Jørgen Severin Lenke til kommentar
mitrus Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jeg får vel bare gjøre det da : ) Takk for svar Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Etter du har vært på scenen 4-5 ganger går skrekken over av seg selv. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Selvtillit og virkelig väre selvgod, tro at du er best. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Få mange av vennene dine til å komme på første konserten, det hjelper utrolig mye. Etter det er det gøy å være på scenen. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Øl. Mye øl. Hehe, nei du må bare gå opp og gjøre det. Første gang jeg skulle spille i hovedstaden hadde jeg vondt i magan i to dager før showet pga nervøsitet, men når man først var på scena og i gang ble det bare moro Endret 15. august 2008 av Pellick Lenke til kommentar
Eledilla Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ja, er som alle har sagt. Du må rett og slett bare gjøre det et par ganger, bli vant til det. Og da blir du mye tryggere på deg selv. En annen ting som kan hjelpe er at når du øver faktisk prøver å tenke deg at du står foran et stort publikum. Du kan sette deg inn i situasjonen, altså virkelig konsentrere deg om det også kjenne etter hvordan du har det. Deretter kan du finne ut hvordan du selv skal mestre en sånn situasjon. Vet ikke helt om det her funker, aldri helt prøvd det selv, men har hørt om folk som visstnok skal ha gjort, der det har funket. Verdt et forsøk:) Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Selv var jeg faktisk en smule nervøs før første spillejobb som for en hel skole, men kan nå si at det gikk greit siden ingen trodde ejg kunne synge i det hele tatt så forventningene var ikke akkuratt høye. Etter to-tre ganger syns ivertfall jeg det gikk helt greit med sceneskrekkdelen. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Pøsj! Var så redd før at jeg nesten ikk turte gå ut døra engang :| Men nå har jeg innstilt meg slik: Ler de av meg tar jeg det positivt, og når du står på scena har du somregel lys rett i trynet så du ser bare de fremmerste. Når du merker det kan du bare ignorere de du ser og være degselv som du ellers er. No stress mucho bueno. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå