Mumriken Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Som tittel sir så må jeg ha ny pumpe. Monterte vannkjøling idag å kan ikke si noe anna enn støyen fra den eheim 1048 pumpa er til å få psykiske problemer av (skal pokker meg kjøre over den, forbanna dritten). Da trenger jeg hjelp til å finne ei som passer mitt system. Om det er high flow eller low flow har jeg ikke peiling på da jeg er helt ny på dette. Den må vær effektiv siden cpu skal blodklokkes, men viktigst av alt at den ikke støyer noe særlig. Loopen er som følger: eheim pumpe->cpu(apogee gtx)->nb(fusion block på maximus formula)->radiator(mist 240)->tank(Swiftech,liten akryl sak). Blir senere(forhåpentligvis) oppgradet til 2stk 4870gpu kjølere. Ps: Vil den skal ta strøm fra psu. Endret 2. august 2008 av Mumriken Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Den pumpen skal vel strengt tatt være ganske stillegående. Kan du beskrive lyden som kommer fra den? Sikker på at du er kvitt all luft i systemet? Men om du skal kjøpe ny pumpe så ville jeg ha gått for en Laing DDC pumpe med custom topp. Kan bestilles her: http://www.petrastechshop.com/laddcwpeddto.html akkuratt nå så er de utsolgt, vet ikke hvor lang tid det er til den kommer inn igjen. Ser de har den inne hos vCore: http://www.vcore.dk/shop/laing-ddc-1t-plus-719p.html sammen med http://www.vcore.dk/shop/petrastech-ddct-0...stom-1101p.html Eventuelt så vil nok også en: http://www.vcore.dk/shop/laing-d5-vario-1-1007p.html gjøre jobben. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Bountyhunter(BF:V)' date='02/08-2008 : 02:36' post='11705568']Den pumpen skal vel strengt tatt være ganske stillegående. Kan du beskrive lyden som kommer fra den? Sikker på at du er kvitt all luft i systemet? Maskinen høres ut som en mellomting av et akvarium og et treskeverk... Når det kommer til luft så er der noe luft da det ble vanskelig å fu ut alt pga at jeg var litt gjerrig på slanger, Endret 2. august 2008 av Mumriken Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Prøv å tøm systemet helt for luft først, så skal du nok se at lyden går ned betraktelig. Om den ikke gjør det så kan du prøve å rma'e pumpa, for den skal ikke bråke mye altså... Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er det ikke et triks på disse pumepene å surre litt t-flon teip (rørlegger teip) rundt impreller akselen. Leste en guide på dette en gang. Men husker ikke hvor. Du kan prøve å google litt. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 OK, takker for alle svar. Skal forske litt på det, må bare kjøpe noen meter ekstra med slange. Kan det vær fordi pumpen er for svak? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Fant no ut at det var for høy restriksjon i vannblokka på nb, droppet denne å da ble pumpen ganske så stille å temperatur på kjernene droppet 10 grader ned:) Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ok, høres bra ut! Det er den standard blokka på hket ikke sant? Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Må melde meg på denne tråden , ettersom jeg også trenger hjelp til ny pumpe / tank løsning. Jeg kjøpte meg et Mist Economy singel rad kjøle sett, monterte alt og koste meg i ca 2 uker.... så sa det klikk og pumpa som er der, en Magicool pumpe, tok kvelden for 1. gang. Sendte den inn, fikk den tilbake, brukte den i 3 uker til... så sa det klikk på nytt... kortslutning.. .. nå vil jeg prøve ut en annen løsning.. men... hvilken... ?? Dere ser maskina på bildet under, så litt hjelp til ny løsning trengs.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå