Pansergnom Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har lagt min tv ut på salg for finn og lurer litt på hva jeg egentlig kan forvente å få for den. Den kostet 20 000 kroner ny og er under 6 mnder gammel. Siden jeg kjøpte den har den sunket med 1000 kroner i verdi i butikken. Det er en philips ambilight tv, du finner den på elprice.no Saken er uansett at det har kommet en eller annen utlending som knapt kan snakke norsk og tilbydd med 9000 kroner for tven og når jeg sier at budet hans er helt latterlig så klarer han å påstå at tven er neppe verdt mer enn 7000 kroner. Og ja, jeg skjønner at han er HELT PÅ JORDET, men hva vil være realistisk å få for den? Den ser trossalt helt ny ut og er en high-end modell som fremdeles ligger i toppsjiktet blant lcd tver idag. Jeg har satt prisen på den til 15 000 kroner... Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg har lagt min tv ut på salg for finn og lurer litt på hva jeg egentlig kan forvente å få for den. Den kostet 20 000 kroner ny og er under 6 mnder gammel. Siden jeg kjøpte den har den sunket med 1000 kroner i verdi i butikken. Det er en philips ambilight tv, du finner den på elprice.noSaken er uansett at det har kommet en eller annen utlending som knapt kan snakke norsk og tilbydd med 9000 kroner for tven og når jeg sier at budet hans er helt latterlig så klarer han å påstå at tven er neppe verdt mer enn 7000 kroner. Og ja, jeg skjønner at han er HELT PÅ JORDET, men hva vil være realistisk å få for den? Den ser trossalt helt ny ut og er en high-end modell som fremdeles ligger i toppsjiktet blant lcd tver idag. Jeg har satt prisen på den til 15 000 kroner... Å selge en brukt tv i dag er ikke det samme som for bare 5 år siden. De fleste produsenter kommer med 2-3 serier i året så prisene faller fort. Hvis du for 6mnd siden betalte 20000 kroner så er det lite trolig at du får mer enn 10 - 11 000 for den i dag, hvis du for solgt den i det hele tatt. Jeg har sett annonser fra folk som vil selge tv-er som fremdeles er innpakket og tilbudene de får er på under halve prisen. Du må finne ut hva som er minste prisen du kan finne på din tv og så må du legge deg langt under det. Man kan sikkert kjøpe den til under 15 000 på en nettbutikk... Endret 1. august 2008 av Bava Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Så du hva jeg skrev? Den har sunket med 1000 kroner i verdi i butikkene siden jeg kjøpte den. Prisen jeg har satt er seff inkludert frakt Endret 1. august 2008 av Pansergnom Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) 46 tommer philips ambilight tv. Det er ikke alle tver som synker like mye i pris, enkelte forholder seg på samme prisen rimelig lenge, mens enkelte gjør ikke... Det er lillebroren til denne (ikke 37 tommeren, men 46) http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv/phili...opby=1066;1?2;5 Det er en 42pfl9632 som da altså ikke er 42 tommer men 46 (10% større bildeoverflate) Og den eneste butikken jeg finner som har en pris på den er best-buy og de har den ikke inne på lager. Neste hopp på prisguiden blir 19000 kroner, noe som stemmer med det jeg sier at den har sunket 1000 kroner i verdi. Jeg kjøpte den på elprice for 20 000, og nå koster den 19 000 der Endret 1. august 2008 av Pansergnom Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jo men hvilken? For det første finnes det bare 47" philips. Ikke 46". 47PFL9xxx (fyll inn x'ene takk, står på baksiden av tven din). Da kan jeg gi deg et verdianslag her. Altså, en 42PFL9632 ER en 42". Ikke en 46". Det sto kanskje et klistremerke på den om 10% ekstra bildeflate - men det er bare markedstriks mot 40"'ene til samsung. http://www.consumer.philips.com/consumer/n...V+42PFL9732D-10 10% ekstra bildeflate er ikke det samme som 10% flere tommer . Du har en 42" tv. ETTERFØLGEREN til denne tven koster 14995,- de fleste steder nå. 42PFL9603D heter denne. Den har bedre bildekvalitet, bedre bildebehandling og smalere og finere ramme. Det finnes også 42PFL9703D, som er enda et hakk bedre. Endret 1. august 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Vi målte den med målestokk og da kom vi fram til 46 tommer, men uansett. Etter å ha lest litt så sitter ikke jeg med inntrykket av at dette er etterfølgeren til 9632. Skulle vel også da tro at den ville hatt et høyere modellnavn? Responstiden på panelet på min tv er også lavere enn på den tven du nevner, men den har 17bit rgb. Rammen er foresten dønn lik. Men hva tror du at jeg kan forvente å få for den da? 12k + frakt eller noe da? Endret 2. august 2008 av Pansergnom Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 PFL9632 er et lite hakk under 9732, disse er fjorårets generasjon philips, og kom ut sommeren 2007 ca. Akkurat som 9603D er et lite hakk under 9703D, i årets generasjon. 12K burde være mulig å få for den ja. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Det må være da den ble lansert eller noe, for jeg måtte vente på at den skulle komme inn på lager i Norge i Desember. Hvordan forklarer du da foresten at 37pfl9632 er dyrere enn den du nevnte da? (160000) Og at 47pfl9632 fremdeles koster 24000 kr? Da er jo de "eldre" modellene dyrere enn de som du sier er nyere, og det høres egentlig ikke så veldig logisk ut for meg Alle produsenter pleier å sette ned prisen på eldre produkter etterhvert som det kommer nye men ikke i dette tilfellet her Endret 2. august 2008 av Pansergnom Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hva tv-ene koster nye er ikke så viktig. Bruktmarkedet har falt og prisene med det... For noen år siden så sank en toppmodell med noen skarve tusenlapper etter et år. Nå har tv blitt som pc... Det er de nye modellene som gjelder siden utviklingen er såpass stor. I år så har budget modellene stort sett de samme funksjonene som fjorårets topp modeller. Philips har oppgradert bevegelses systemet sitt fra natural til perfect motion og det sier jo sitt:) Fjorårtes topp system har havnet på mellom klasse modellene. Med andre ord så er det ikke så lett å selge en 6 måneders gammel tv til noe annet enn halv pris... Hvis du er heldig så får du 12 000 for den, men jeg tviler på at du kommer over 10 000... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det er jo en 42T ikke tvil der og ingen kjøper denne for 12,000,- da man får toppmodellene til både Samsung og Sony nye for denne prisen.... Jeg hadde solgt den for 9000,- hvis du har et bud på det. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Haha 9000, det er jo en vits.... Jaja, tiden får vise... Og ja, du kan kalle det en 42 tommer siden det er det det står, men med målestokk så er den i praksis 46 tommer, og det vil du se hvis du setter den opp mot en annen 46 tommer også. Endret 2. august 2008 av Pansergnom Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Haha 9000, det er jo en vits.... Jaja, tiden får vise...Og ja, du kan kalle det en 42 tommer siden det er det det står, men med målestokk så er den i praksis 46 tommer, og det vil du se hvis du setter den opp mot en annen 46 tommer også. Nå får du slutte da http://www.kelkoo.no/ps_18370031/100311823.html Kanskje du skal heller selge målestokken din :!: Problemet ditt nå blir å forklare han som har bydd deg 9000,- at det er en 42 IKKE 46. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det må være da den ble lansert eller noe, for jeg måtte vente på at den skulle komme inn på lager i Norge i Desember.Hvordan forklarer du da foresten at 37pfl9632 er dyrere enn den du nevnte da? (160000) Og at 47pfl9632 fremdeles koster 24000 kr? Da er jo de "eldre" modellene dyrere enn de som du sier er nyere, og det høres egentlig ikke så veldig logisk ut for meg Alle produsenter pleier å sette ned prisen på eldre produkter etterhvert som det kommer nye men ikke i dette tilfellet her Veldig enkelt. De få butikkene som har disse modellene igjen har restlagre de ikke får solgt ut, og har ennå ikke dumpet prisen. Når du kjøper inn en vare, så kjøper du den fra grossist til pris X. Så må du selge den i butikken din, helst med fortjeneste. Kommer så etterfølgeren før du har solgt ut..så har du et problem. De prisene du ser der er restlagerpriser, i håp om at noen skal slå til så de får solgt ut fortest mulig. At produsentene setter ned prisen er feil. Det som skjer er at produsenten stopper å produsere det gamle produktet et par måneder før det nye produktet kommer. Grossistene som sitter med lagre da starter å sette ned prisen, og produktene dumpes til slutt i pris for å bli kvitt det siste som er igjen. Og tven din er 42". Eneste jeg kan tenke meg er at du har fått feilutlevert en 47" fra elprice istedenfor 42". Se på baksiden av tven din, der står varekoden. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 En helt ny Philips 42" 42PFL9603 koster 14390,- Denne er spekket med ny teknologi og er i tillegg helt ny. Er det en 42 tommer av fjorårets modell du har så kan du vel trekke fra 4000 fra prisen over fordi din er brukt og 3000 fordi den har gammel teknologi. Da sitter du desverre ikke igjen med så mye penger. Får du 9000,- så tror jeg du er veldig heldig. Det å kjøpe en TV til 20.000 synes nå jeg er bortkastet penger etter som den innen 1 år er ofte er dårligere enn TVer til halve prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå