Trynemjoel Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Personangrep, hurra. Det er ikke en effektiv måte å diskutere på å angripe personer ved å be dem om å bare gi inn kroppen sin til organdonasjon og gi opp livet om de gir fra deg en mer vitenskapelig beskrivelse av hva kjærlighet kan sies å være. Da får du heller spør etter en mer personelig, verdimessig beskrivelse av kjærlighet om du tørster etter. Makan til dialog. Endret 9. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
zatux Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjærlighet er menneskehetens overlevelsesgaranti. Har forøvrig mange likhetstrekk med ett virus. Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjærlighet = kjemiske stoffer som stimulerer hjernen til å føle velbehag med deg selv, når stilt overfor en av motsatt kjønn som du "faller" for, sagt på enda en måte.Hvis du lever livet ditt slik kan du jo bare levere hele kroppen din til donasjon med en gang da du ikke har noe meningsfullt å tilby verden - utover det å spise og drite. Her har vi å gjøre med en hyggelig mann... Lenke til kommentar
ColdMiner Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjærlighet = kjemiske stoffer som stimulerer hjernen til å føle velbehag med deg selv, når stilt overfor en av motsatt kjønn som du "faller" for, sagt på enda en måte.Hvis du lever livet ditt slik kan du jo bare levere hele kroppen din til donasjon med en gang da du ikke har noe meningsfullt å tilby verden - utover det å spise og drite. Her har vi å gjøre med en hyggelig mann... Hva jeg evt. er må jo være uten interesse for deg da du mest sannsynlig aldri vil komme til å møte meg etc. Kan heller ikke se at måten jeg uttalte meg er fæl, da den jo helt 100% klart er satt på spissen - noe alle bør forstå. Men forstår ikke hvorfor det skal bli så viktig for dere, tråden handler jo om hva du mener er kjærlighet? Svar i minste fall på hva du mener er feil med det jeg påstår, for jeg mener det - at har du ikke en helt egen unik mening om det å være menneske og vise kjærlighet - ja så har du heller ingen mening her i verden utover det å spise og drite. Argumenter gjerne i mot - i stedet for hva du mener om meg. Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hva er vitsen med å skrive at fyre ikke har noe meningsfullt å tilby verden dersom du ikke mener det? Han forklarer på en lett forståelig måte hva kjærlighet er. Han holder seg dermed til topic. Gå til en annen tråd dersom du vil diskutere organdonasjon eller meningen med livet. Lenke til kommentar
ColdMiner Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hva er vitsen med å skrive at fyre ikke har noe meningsfullt å tilby verden dersom du ikke mener det? Han forklarer på en lett forståelig måte hva kjærlighet er. Han holder seg dermed til topic. Gå til en annen tråd dersom du vil diskutere organdonasjon eller meningen med livet. Den satt. Takk skal du ha for at du ledet meg på riktig vei. Beklager så mye at jeg gikk off-topic og begynte å diskutere organdonasjon. Lenke til kommentar
pizzadelivery Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 definisjonen av kunst er at hva nå enn produktet er, så er det laget kun for produktets skyld. altså hvis du tegner en tegning. så blir tegningen for tegningens skyld. du tegner for å oppnå en tegning. uten annet mål. ikke for å gi den bort feks. men når den da er laget så kan du finne ut at du vil gi den bort. Lenke til kommentar
Tidus-Yuna Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Først og fremst: Kjærlighet er det å gjøre noe godt for en annen, uten å forvente noe tilbake. KJÆRLIGHETENS LOV! Dere skal ikke for fornøyelsens skyld eller for deres fortjenestes skyld ta noe vesens liv eller pine noen. Dere skal ikke stjele andres eiendom, heller ikke skaffe jord eller rikdomme til dere selv ut over deres behov eller bruk. Dere skal ikke spise kjøtt, heller ikke drikke blodet av noe slaktet vesen; heller ikke noe, som skader deres sunnhet eller sanser. Dere skal ikke inngå urene ekteskap, der det ikke er kjærlighet og sunnhet; heller ikke skal dere forderve dere selv eller noe vesen, som skapes rent av det Hellige. Dere skal ikke bære falsk vitnesbyrd mot noen, heller ikke bevisst bedra noen med en løgn for å skade dem. Dere skal ikke gjøre mot andre, som dere ikke vil, at de skulle gjort mot dere. Dere skal tilbe den Ene Evige, Himmelens Far og Mor, som alle ting stammer ifra, og ha ærbødighet for det hellige navn. Dere skal ære deres fedre og mødre på jorden, som har omsorg for dere; likeså alle rettferdighetens forkynnere. Alle svake og undertrykte og alle vesener, som lider urett, skal dere elske og beskytte. Dere bør skape de ting, som er gode og nyttige, med deres hender; og dere skal ernære dere av jordens frukter og leve lenge i landet. Dere skal rense dere selv hver dag og hvile ut fra deres arbeide på den syvende dag og helligholde sabbaten og Guds høytider. Dere skal gjøre mot andre, sånn som dere gjerne vil, at andre gjør mot dere." "Et nyt bud giver jeg jer: at I skal elske hinanden og alle Guds skabninger. Kærlighed er lovens opfyldelse. Kærlighed er af Gud, og Gud er kærlighed. Den, som ikke elsker, kender ikke Gud."(urev. 76,5) "Nu er I rene gennem det ord, som jeg har talt til jer. Ved dette skal alle mennesker kende, at I er mine disciple: at I har kærlighed til hinanden, og at I viser barmhjertighed og kærlighed mod alle Guds skabninger, især mod dem, som er svage og undertrykte og lider uret. For hele jorden er fuld af pletter med grusomhedens mørke og lidelse og sorg, skabt af menne-skets selviskhed og uvidenhed."(urev. 76,6) "De, der holder den hellige lov, som jeg har givet jer, skal redde deres sjæle, hvor forskelligt de end må opfatte den sandhed, som jeg har givet dem."(urev. 90,11) "For sandheden er Guds magt, og den vil til slut sejre over alle fejltagelser. Men den hellige lov, som jeg har givet jer, er letfattelig for alle, og den er retfærdig og god. Lad alle adlyde den til deres sjæles frelse.”(urev. 90,16) "Hvilket menneske er der blandt jer, som vil give sit barn en sten, når det beder om brød? Eller give det en slange, når det beder om en fisk? Når da I, som er onde, forstår at give jeres børn gode gaver, hvor meget snarere vil så ikke jeres Forældre, som er i Himlen, give gode ting til dem, som beder derom? Derfor, alt hvad I vil, at menneskene skal gøre mod jer, det samme skal I gøre mod dem. Og hvad I ikke vil have, at menneskene skal gøre mod jer, skal I heller ikke gøre mod dem; for dette er loven og profeterne."(urev. 27,5-6) "Hold budene. Elsk din Gud med hele dit hjerte, og elsk din næste som dig selv. På disse hviler hele loven og profeterne. Og summen af lo-ven er denne: Gør ikke mod andre, hvad I ikke ønsker, at de skulle gøre mod jer. Gør mod andre, hvad I ønsker, at de skulle gøre mod jer. Salige er de, som holder denne lov; for Gud er åbenbaret i alle væ-se-ner. Alle væsener lever i Gud, og Gud er skjult i dem.”(urev. 75,13-14) "Ikke enhver, som siger til mig: ‘Herre! Herre!’ skal komme ind i Himmeriget; men den, som gør min Fader-Moders vilje, som er i Himlen. Mange vil sige til mig på hin dag: ‘Herre, Herre, har vi ikke profeteret i dit navn? og har vi ikke uddrevet onde ånder ved dit navn? og i dit navn udført mange undergerninger?’ Og da vil jeg sige rent ud: ‘Jeg har aldrig kendt jer; vig bort fra mig, I, som øver uret."(urev. 27,10) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå