Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte Audi i BMW


Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen kunne gi meg noen tips og råd om dette er en god byttehandel.

 

Jeg har en audi a4 stv 1996mod

han har en Bmw 316is 1992

 

Min er helt orginal, ikke noe trim eller styling, men hannes er stylet og trimmet. Bilen ser fin ut.

 

Alle som kan gi meg noen råd, SKRIV HER!!!

 

Takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

316is? Har jeg aldri hørt om. Det er en 316i coupe? E36 med den bittelille motoren ser jeg går for ca 20,000 på finn.no, riktignok som sedan. A4 avant uten større defekter begynner over 40,000. Hvilken motor står i A4? Er det noen vesentlig forskjell i kjørelengde?

 

Trimmet 316i? En liten sugemotor vil ha minimalt utbytte av vanlig trimming. Hvis det dreier seg om å sette på turbo eller rett og slett bytte til større motor (f.eks. fra 318is) kan det være verd ekstra penger, ellers ikke. Ikke hør på ham hvis han påstår 30-40 hk ekstra gjennom sportsluftfilter og et høylytt eksosanlegg. En 316i gjør originalt 0-100 på 13 sekunder, du burde se omtrent 2 sekunder forbedring med 30 hk ekstra. Har den ingen merkbar forbedring har den heller ikke merkbar trimming. Uansett, er du sikker på at du vil ha heftig effekt i en bil som har trommelbremser bak?

 

Styling anser jeg som verdiløst, sogar negativ verdi om det er tilstrekkelig ille. Har han f.eks. montert vinge på bagasjelokket kan skruehullene være kilde til rust. Smaken er som baken, men jeg er av den oppfatning at sivilingeniørene i München har mer peiling på hva en bil trenger av blant annet aerodynamiske hjelpemidler og hardplast enn de fleste norske mekkere.

 

Hvis planen er å bytte likt mot likt gjør eieren av BMWen en svært god handel, iom. at han får en bil som i kroner er verd det dobbelte av hans BMW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...