Mixy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 hei! Klarer ikke helt bestemme meg hvilket av disse to bildene jeg liker best. Samme eksponeringer, men gjort om til S/H i siste liten, og lagt på litt vignettering. Ka dokker trur? Kan legge ut EXIF hvis noen ønsker det, ellers sier jeg bare hogg i vei! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 helt klart farger! men syns du skal rette opp horisonten litt! exif er alltid fint i bk Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg heller i motsatt retning, og synes S/H passer bedre. Lysene i skogen liker jeg ikke, og heller ikke treet som titter frem i venstre kant. Og grusveien synes jeg kommer for langt frem i bildet. Men samtidig er jeg usikker på hva jeg synes om bildet. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 personlig syns jeg det er lysene i skogen og grusveinen som gjør hele bildet Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 personlig syns jeg det er lysene i skogen og grusveinen som gjør hele bildet Jeg kan være enig i at gatelyktene gjør en stor del for bildet, men jeg kan ikke greie å se hvordan lysene i skogen er annet enn forstyrrende. Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 jeg synes dette ble for mørkt. poenget med hdr har vel gått litt bort i dette bildet? hadde heller likt om du hadde fått hele bildet lysere. horisonten er skjev også. men av de to så likte jeg s/h best Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Uten HDR på dette bildet ville det enten ikke vært detaljer på himmelen, eller grusveien. Så poenget med HDR er definitivt ikke borte Er i alle fall enig i at grusveien er svært viktig for bildet. Uten den ville det manglet dybde, og vært et kjedelig bilde tror jeg. Når det gjelder lysene i skogen tror jeg de er nødvendige for å beholde en viss balanse i bildet, ellers ville høyre side av bildet tatt all oppmerksomhet. Treet til venstre hadde jeg ikke tenkt på , men skal croppe bort dette Takk for svar! Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 jeg var nok litt for rask på avtrekkeren, det jeg mener er at det ble litt for mørkt til venstre over grusveien. men fin bruk av hdr ellers.. ser litt mer naturlig ut enn mange andre bilder. bildet gir ikke meg stort. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg liker s/h. Da blir det liksom et bilde av ett litt skummelt jorde. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hensikten med HDR er å øke det dynamiske omfanget, hvilket dynamisk omfang har et nattbilde utpå en åker? Uansett..svart hvitt bildet var best etter mitt syn, det er dystert og litt småskummelt. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Vel, du kan jo se en av eksponeringene, og se hvordan det ikke hadde vært hvis jeg ikke utvidet det dynamiske omfanget. Du kan se jeg har fått med en del penere detaljer i forgrunnen. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Likte det første bildet godt men kanskje det er litt for lyst? Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 syns forgrunne var litt for mørk. bildet mellom hdr og en av eksponeringen syn jeg ikke var så "alt" for store forskjellen. mener at det hadde vært muligt å fått med litt flere detaljer, og en smule lysere forgunn. ble liksom bare svart\brunt i forgunnen for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå