Thor. Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Heisann.. Jeg er med og folder proteiner hos Folding at home og fant ut at å spille mens GPU-foldingen gikk ikke går så bra. Derfor lurte jeg på om jeg kan starte og stoppe tjenesten alt etter om visse exefiler og programmer kjører. Jeg tenkte å bruke net start/stop *tjenestenavn* men den må da finne ut når programmene kjører. Noe jeg tenkte den skulle se etter ved å printe tasklist.exe inn i en tekstfil og se etter bestemte prosesser. Men hvordan jeg kan få den til og lete etter disse finner jeg ikke ut litt hjelp? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 NET START servicenavn Dette passer MYE bedre inn i Windows app forumet. Her driver vi med programmering..... Lenke til kommentar
backup Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Her er et script (vbs) som sjekker om notepad, word og excel kjører samtidig. Set prosessliste = Getobject("Winmgmts:").Execquery ("Select * from Win32_Process") For Each x In prosessliste If x.name = "notepad.exe" Then teller = teller + 1 If x.name ="WINWORD.EXE" Then teller = teller +1 If x.name ="EXCEL.EXE" Then teller =teller +1 next If teller >=3 Then '>= 3 fordi flere kopier av prosessene kan kjøre MsgBox("Alle prosessene kjører") Else MsgBox("Ikke alle prosessene kjører") End if Bare å bytte ut notepad.exe osv. med dem aktuelle prosesser, legge inn flere linjer og øke/redusere høyresiden av teller >= 3 med 1 for hver linje som legges til/tas bort. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jorn, jeg lager batch applikasjoner. Backup, du gav meg en ide til og fikse denne løsningen i cmd. Takk Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) vell... hvis du gidder og laste ned sleep.exe (ett program som lar deg "sove" eller "vente" X sekunder i bat ) ... @echo off cls :sets set Process1=GPU.exe set Process2=game.exe set SleepTime=5 rem ^ sekunder, hvor ofte cheke om Process2 kjører? :begin tasklist.exe find %Process2% if ErrorLevel== 0 goto sleep net stop %Process1% :sleep sleep.exe %SleepTime% goto begin den er u-testet... men teoretisk sett, burde virke... Endret 25. august 2008 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå