havardbe Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny pc, og har sett meg ut en del komponenter. Hvis det er noe dere vil anbefale meg å forandre på listen hadde det vært flott. Alle kommentarer er velkommne. Dette er det jeg har sett meg ut så langt: Case: Antec Nine Hundred black miditower Motherboard: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket LGA775, 6MB, 1333MHz, BOXED w/fan PSU: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI GPU: PowerColor Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Memory: Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN Harddrive: 2x Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, 16MB 7200RPM satt opp i Raid 0 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ville heller fått for en E8500, dual-core. Isteden for Q9300. Hvis du ikke skal klokke Q9300'n. Også ville jeg heller gått for Disse minnebrikkene. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 hva skal maskinene brukes til? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 hva skal maskinene brukes til? Utifra oppsettet han (Trådstarter) har satt opp, regner jeg det er beregnet til Gaming og lignende. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det kunne jeg tippet tenkte mer på hvilke spill, hvilken oppløsning? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvis du noen gang skal utvide med et til skjermkort (crossfire) må du velge et annet hovedkort for full ytelse. P5Q støtter bare crossfire i 8x og ikke i 16x. Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Takk for kommentarene, har sett på minnet som blir anbefalt (eneste grunnen til at det ikke ble valgt var at de ikke hadde det hos komplett, og jeg ville prøve å finne alt på ett sted). Som det ble nevnt over, gaming, har en "gammel" lcd 20" på 1600x1200, så kommer til å kjøre på det for det meste. Spill blir alt fra cod, crysis, wow, company of heroes (det meste egentlig). Angående prosessor, kommer ikke til å overklokke så mye, og tittet på noen tester. Virker som E8500 gjør det vel så bra på mange tester pga få applikasjoner med quad støtte. Lurte også på om det ville være best å gå for 2x 4850 crossfire, eller 4870. Men da må jeg vel ha et annet hovedkort (som ble nevnt over). Takk for kommentarene, keep them comming. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Lurte også på om det ville være best å gå for 2x 4850 crossfire, eller 4870. Men da må jeg vel ha et annet hovedkort (som ble nevnt over). Hadde jeg vært deg, så hadde jeg undersøkt når Radeon 4870x2 kommer ut (2 stk. 4870 kort sveiset sammen til ett og underklokket litt), hører rykter om at dette kortet skal falle på rundt 3-3500kr. Det du tjener på det er at du har 1 ledig pci-Express x16 på hovedkortet, altså muligheten til å legge til enda et 4870x2 når det du har begyner å bli utdatert, som bør være lenge til . Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tror det kommer i løpet av måneden. Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Er det noen av dere som vet hvordan det er med plass i Antec Nine Hundred? Lurte på om jeg skulle kjøpe en kjøler til prosessoren, og tittet blant annet på Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, Socket 775/754/939/940, men vet ikke hvor god plass det er i kabinettet (selv om det ser romslig ut på de bildene jeg har sett). Er det noen annen kjøler som er like god og til en tilsvarende pris? Takk igjen. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har antec 900 selv, og bruker en http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...0&mcat=c572 . denne er 2mm lengre i diameter, men også en del høyere (den kommer ikke så lett i konflikt med ram osv.) har vel egentlig ikke noen problemer med den, selv om jeg lett merker størrelsen når jeg jobber inne i kabinettet. er umulig å sette inn PCI-express kontakten i hovedkortet ETTER man monterer cpu-viften. Så tror nok det skal gå fint med den du fant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå