Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus crosshair formula II oppstart gikk gale.

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg startet opp min data for første gang fikk jeg nesten sjokk da denne meldingen kom: "The system intruded, chassis opened or tempered before. please check the system". Jeg innså fort at det var gale, og satte med til med den gamle for og finne ut noen svar.

Fant ut at det går og reparere det selv, men fant ikke ut hvordan. Så det jeg trenger hjelp til er: hvordan skal jeg reparere problemet( HELST STEG FOR STEG FORKLARING ).

Div. Spørsmål og svar:

q: Kan jeg se BIOS?

a: ja

q: Har du noen aning om hva som kan ha skjedd?

a: Nei

Håper på svar fort.

Takk.

Mvh. Frank Ruben Bratland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote fra Asus Hovedkort manualen:

Chassis Intrusion Lead (4-1 pin CHASSIS) This requires an external detection mechanism such as a chassis intrusion monitor/microswitch. The sensor is triggered when a high level signal is sent to the Chassis Signal Lead, which occurs when a panel or light detector is triggered. This function works with an optional ASUS CIDB chassis intrusion module (see your vendor for more details). If the chassis intrusion lead is not used, a jumper cap must be placed over the pins to close the circuit.

pinout 1[+5volt] [power supply standby] [chassis signal] [ground]

in order to supress the messages you are getting you will need to get a jumper to fit over the chassis signal and ground to bypass the chassis intrusion detection circuit.

This has nothing to do with resetting the CMOS. For board specific locations of the pins check http://www.asus.com.tw for the manual pertaining to your motherboard

En jumper cap ser slik ut: (Kan også komme i andre farger, som svart)

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Det står i manualen hvor pinnene til chassis intrusion funksjonen befinner seg, men det skal være jumpere på der fra før. Egentlig merkelig siden den funskjonen skal ikke være på når kortet er nytt fra fabrikk, det gjelder ihvertfall min P5Q kort.

Lenke til kommentar

under hva står de? i manuallen liksom=P

KAN NOEN FORTELLE MEG HVOR PÅ FORMULA II JUMPEREN SKAL VÆRE?

Er det de pinnene som stikker opp?(nærme der du kobler i power, ground osv.)

Er det med med CPU power?(PSU'en altså)

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...