Gå til innhold

swappe hdd fra gammel til ny pc......

Anbefalte innlegg

Dataen til moren min tok akkuratt sitt siste sukk, så jeg bygget nytt system til henne hvorpå jeg sparte på det gamle hdd. Når jeg booter denne som slave, finner xp disken men jeg får ikke ligang til filene som var under forskjellige brukerkontoer. Er det noen som helst måte å få tilgang til de filene, eller er de tapt for alltid?

NB. Hvis jeg booter denne disken som hoved hdd, får jeg opp meldingom at xp må aktiveres på nytt, kan jeg gjøre det selv om det nye maskinen ikke er en hp maskin som det gamle var?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Dataen til moren min tok akkuratt sitt siste sukk, så jeg bygget nytt system til henne hvorpå jeg sparte på det gamle hdd. Når jeg booter denne som slave, finner xp disken men jeg får ikke ligang til filene som var under forskjellige brukerkontoer. Er det noen som helst måte å få tilgang til de filene, eller er de tapt for alltid?

NB. Hvis jeg booter denne disken som hoved hdd, får jeg opp meldingom at xp må aktiveres på nytt, kan jeg gjøre det selv om det nye maskinen ikke er en hp maskin som det gamle var?

Ja det er mulig og få tak i filene selvom de ligger under forskjellige brukere.

Trykk på "start" --> Min datamaskin --> velg harddisken du vil ha filene ut fra "D" kanskje den er vis du har satt den som slave.

Gå til "Documents and settings mappen" der vil du se navnene på brukerne for den gamle pc-en så går du til mine dokumenter. Så er det bare og kopiere filene ut.

Ja du kan aktivere med lisens koden vis du ønsker det. Det er ikke noe problem det. bare skriv av lisens koden fra den gamle pc-en sitt kabinett, er ofte festet med et klistremerke på siden av den.

Edit: ikke dobbel post det er i mot forums reglene.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...