Dohnutts Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Driver å skal isolere ett hus som per i dag ikke har noe isolasjon i det hele tatt. Problemet er at det er vanskelig å få inn fuktsperra bak isolasjonen siden jeg må isolere fra utsiden. Plasten må gå over stenderenefor at jeg skal kunne legge inn isolasjonen. Dette medfører jo at plasten blir svært vanskelig å legge. F.eks ved innblåsing av glava isolasjon så er det jo ikke plast i veggen. Hvordan kan det fungere og ikke råtne? Tips til hvordan jeg skal løse dette? Plasten kan umulig bli helt tett om jeg må legge den rundt stenderene som går på kryss og tvers i veggen. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ligger huset nært et vann eller noe? For ellers holder det vel med isolering og så vindtett(forhudningspapp). Har det kommet noen råte i reisverket da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 ville kjøpt byggforskblad 723.511 der er det skisert og forklart en del måter å gjøre dette på som er akseptert av byggebransjen. Bladet kan også lånes på bibliotek tenker jeg Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er somregel fyfy å bruke plastik på så gamle hus. Bruk papp eller som nevnt over her. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 http://www.pussopp.no/forum/index.php?showtopic=237 <- Her står det noen fine tips om isolering av gamle hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå