kevinedomm Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Heisann! Lurer på å kjøpe meg Leovince TT eff. anlegg, og lurte på om det vil beholde den kjipe mopedlyden? En ting til, det er sånn at en moped kan ha MAKS 5 hk, og både eksosanlegget og variatoren er plombert på scootern min, så da har den jo godt under 5hk, så hvis jeg bare bytter eksosanlegget og den fortsatt holder samme hastighet (bare aksen blir bedre da) så er jo dette fullt lovlig, og de med tralla vil vel heller ikke si noe eller i verste fall visning? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Maks 50cc og 45 km/t etter det jeg vet.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Yess, men da skal det i praksis ikke skade å bare bytte til eff. anlegg da ? Så gjør jeg 45 i oppoverbakkene også.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det går like dårlig. Det sitter plombe i den og Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Ganske enkelt å bare rive den ut da? Tips til noen som IKKE har det og passer til nyere TGB scootere da? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Sitter vel med tre punktsveiser.. Bare å kakke ut med stort skrujern og hammer Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Ok Fant en annen en som heter Technigas Next R Chrom, forstår ikke svensk så godt, men såvidt jeg forstår så er dette uplombert? Technigas Next R Chrom sport avgassystem som passar bra till avstrypta 50cc motorer samt 70cc sport cylindrar. Passar SR Funmaster, Katana, TGB m.fl Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Anleggene fra Technigas er isåfall enkelt plombert , og det er lett å fjerne denne i forhold til originalanlegget. Jeg vil derimot gjøre deg oppmerksom på hva det står i vognkortet ditt. På høyre side, nederst. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 50 cc og 45 km/t sier loven, men den sier ikke hvor fort du skal komme opp i 45 km/t... også har jeg hørt at viss det er nedoverbakke kan en kjøre etter fartsgrensa. dvs viss det er 80 km/t nedover kan man kjøre i 80 km/t med mopeden. men stemmer dette???? mt5'n min gikk i 30-35 km/t oppover før, men etter at jeg spylte gjennom hele eksosanlegget med kaustik soda og polerte eksosporten i sylinderen så går den i 45-50 km/t oppover. toppfarten holdt seg på 55-60 km/t som vanlig. viss jeg hadde vært deg ville jeg heller prøvd meg litt frem med plomberinger og justert litt her og der før jeg satte på effektanlegg. kjipt med 4200 kr i bot viss du skulle være uheldig. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Justert litt her og der? Men hva er vitsen egentlig da? Tror det blir TT anlegget, jeg renset godt igjennom eksosanlegget igår og vasket ut en masse dritt, nå gjør den en 3-4 km/t mer i bakkene. Men altså, så lenge den holder 45 så er det jo ingen som kan si noe? Og nei, mopeden skal ikke gå i mer enn 45 uansett om det er nedoverbakke. Endret 2. august 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Faen, er det lyd scooter'n vil lage? Er jo helt ovbious at det er gjort noe på den da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå