ronron25 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg opplevde etter å ha bytta kabinett, at jeg ikke fikk bilde. Jeg testa alt av hardware, bytta til og med HK, men fikk ikke noe signal fra skjermkortet/ene. Prøvde til slutt med en annen cpu-vifte. Da fikk jeg bilde. Kan det være så enkelt, selv om alt ser ut til å være i orden med cpuvifta, så er det likevel en eller annen feil med den som gjør at man ikke får bilde? Er det noen som har de samme erfaringene? Endret 1. august 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kan være at den gamle cpu vifte ikke stod skikkelig på og at pc-en ble overopphetet. Når du da satte på den nye kjølern så kjølte den ned pc-en nok til at den ville fungere igjen. det jeg ville trodd. var det en boxed cpu kjøler du hadde først som ikke ga bilde? Off topic: Kanskje den nye kjølern flørtet litt med cpu-en din og de ble kjærster og fant ut at de skulle hjelpe deg hehe. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Man kan aldri si aldri, for i dataverden skjer det mye rart. Jeg prøvde samme vifte og prosessor i et helt nytt HK, og det funka heller ikke. Nå bruker jeg det nye HK, som er bedre enn det gamle, og Microsoft var snille og lot meg bruke den gamle XP-lisensen. Så det samme kan det være, uansett hva problemet var. Men, det hadde vært litt interessant å vite grunnen. Forøvrig takk for svar. Lenke til kommentar
haffa14 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kan hende vifta ikke ga feedback til viftesensoren på hovedkortet slik at hovekortet trudde cpuvifte ikke var koblet til, og dermed ikke ville starte... Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Kan hende vifta ikke ga feedback til viftesensoren på hovedkortet slik at hovekortet trudde cpuvifte ikke var koblet til, og dermed ikke ville starte... Ja riktig, det er noe sånt jeg tenker meg kan ha skjedd. Forøvrig, alle vifter gikk, både cpu/NB/skjermkortvifta. Hender det at cpu-vifter slutter å sende signal til viftesensoren, og vil resultatet alltid da bli, at man ikke får bilde på skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå