Gå til innhold

Organisert demonstrasjonstog mot moms på TG (og dataparties generelt) i Oslo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke er verdens mest kreative, kommer jeg vel til å skrive ''TG er kultur'' på ene siden og ''MOMS? WTF?'' eller no på andre :p

 

EDIT: så må det snart bestemmes når! på torsdag funker fint, men vi trenger litt klokkeslett :roll:

Endret av IronMartin
Lenke til kommentar

Som sagt haster det ikke forferdelig, ettersom TG 09 kommer til å bli arrangert og KANDU har fått hjelp med betalingen av momsen. Etter hva jeg forstår, vurderer KANDU å arrangere et demonstrasjonstog selv, da regner jeg med at det vil komme info om det snart.

Lenke til kommentar
Var i kontakt med nestledaren (det var også mrhenrik) og han sa at dei skulle ta det opp på eit møte dei skulle ha sist måndag. Og at han skulle komme tilbake til oss når dei hadde bestemt seg for noko.

 

Så Osloturen min blei bare ein Oslotur :/

Ålreit, da er det på tide å spørre en gang til da :)

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal ha et KJEMPE tog i Oslo, forran stortinget. Det er viktig at det ikke blir kort "frist" før det skjer for dette må spres til alle andre forum, og alle som kan må bestille biletter osv. Kanskje vi kan ha en banner på toppen av hardware.no og gamer.no med en link til en forum tråd med bare konkret info, som er låst for andre innlegg.

 

Jeg tror det er viktig at vi konsentrerer oss om at Gaming er kultur, og ikke så mye om TG. kultur dekker alle LAN partys over hele Norge og vil trekke MANGE, men TG omfatter jo ikke så mange...

Lenke til kommentar
Ålreit, da er det på tide å spørre en gang til da :)

 

Ja, det som er planen, har bare vore opptatt med reise osv i det siste. Skriv ein epost no ;)

 

Og fleire tog kunne jo vore morosamt, men det får me vel sjå på. Blir litt kjipt om det bare kjem 4-5 stk i det eine toget.

 

@TheMadS:

Eg er enig i det første du seier, men meinar du at me bare skal krevja at ein del av TG er kultur? Då har me jo vunne allerie, sidan dei seier at TG bare skal betale 40% moms (ikkje sant, eller tullar eg no?)

 

Me vil jo trekkja mange! Det er jo det som er poenget. Vise at det er mange som faktisk bryr seg om dette og at me ikkje er nokon late j*vlar som bare sit og sløvar framfor PCen.

Og kva grunnlag har du for å sei at TG ikkje omfattar mange? Einaste grunnen til at det ikkje er fleire menneske på Tg er på grunn av brannreglar og sikkerhet.

 

:)

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva du mener:P

 

Men hvis vi oppfordrer alle til å lage plakater hvor det står "TG er kultur" og "Fjern moms fra TG" tror jeg toget vil bli spesefikk for TG folk. Det er mange andre store andre LAN som kanskje ikke vil føle seg "velkommene" pga at dette blir en TG greie. Jeg har aldri vært på TG, og skal ikke si at jeg har mye peil, men dette opptar meg ganske bra.

 

I tillegg hvis vi gjøre dette til en generell "anti moms på LAN" og ikke bare for TG, tror jeg det vil være flere som meg som vil være med. For meg er det samma om TG må betale moms for jeg kommer sikkert ikke til å dra dit, men det at myndighetene ikke ser på e-sport som kultur er ille(jeg bryr meg jo og om TG :D ). Hvis vi får toget til å handle om det, nettopp det at data er kultur vil det trekke flest tror jeg.

 

hvis dere skjønte noe av det:P

Lenke til kommentar

Det at fokuset er på TG betyr vel bare at det er det eneste eksempelet vi har atm på at moms også er påkrevd på dataparties, ikke at det er bare TG folk bryr seg om. Vil si TG har blitt en slags.. martyr, om man kan bruke det ordet. ; p

 

Selvfølgelig hadde det vært knall med fokus på at data er kultur, og ikke bare TG. ^^

Lenke til kommentar

Beklager TheMadS. Eg leste litt feil. Trudde du meinte at me BARE måtte fokusera på gaming som kultur og ikkje alt det andre også.

 

Sjølvsagt mrhenrik, men det er slik det er. Det er nesten ingen som tenkjer over at menneske må leva gjennom svolt, krig og sjukdom nesten kvar dag i Afrika/mange andre plassar i verda før det kjem på nyhetene. Og då vanlegvis er det ei sak som det blir fokusert på.

 

Me må starte med TG, og når me klarar å få kulturstatus til det kan me jobba oss utover. Dette er vel Kandu sin jobb?

 

Har sendt ein epost til han nestleiaren og bedt om ei oppdatering i saken.

 

And as always, TG will prevail! (takkar for den, likte den :p)

 

EDIT: Ide! Kva med å arrangera eit mini-LAN der me kan invitera politikarar og presse for å vise litt kva som skjer på eit LAN? Bare eit par hundre folk. Og arrangera diverse "datakultur"-konkurransar? Beste demo, bilete, musikk, film osv...

 

Veit ikkje heilt eg, kva trur dykk? :hmm:

Endret av Saihtam_en
Lenke til kommentar
For å forklare litt status i saken.. vi har nå mottatt et endelig vedtak, noe vi ventet på. Faktisk var det mer positivt enn forventa (moms av 60% av billettene, ikke 100%)

 

Stemmer det Ethernet :)

 

Fekk ein vill ide. Me skulle fått organisert tog eller samlingar over heile verda! :dribble:

Hihi...

 

Men tilbake til saka, i tillegg til tog og samling så skulle me jo vist kva me meinar er kultur. Noko er jo å seia det, men å faktisk visa det til folk og visa kvaliteten av det materialet som "amatørar" kan lage trur eg kan vera ganske lurt.

Lenke til kommentar
EDIT: Ide! Kva med å arrangera eit mini-LAN der me kan invitera politikarar og presse for å vise litt kva som skjer på eit LAN? Bare eit par hundre folk. Og arrangera diverse "datakultur"-konkurransar? Beste demo, bilete, musikk, film osv...

 

Veit ikkje heilt eg, kva trur dykk? :hmm:

 

Håhåhå, det hadde vært utrolig gøy. ^^ Invitert Giske, Halvorsen og alle politikerne på et helgeLAN et eller annet sted, FPS-compoer med tvungen deltakelse og noe sånt.

 

Tror faktisk det kunne blitt veldig bra, om det hadde vært arrangert skikkelig, og folk faktisk kom.

Lenke til kommentar
EDIT: Ide! Kva med å arrangera eit mini-LAN der me kan invitera politikarar og presse for å vise litt kva som skjer på eit LAN? Bare eit par hundre folk. Og arrangera diverse "datakultur"-konkurransar? Beste demo, bilete, musikk, film osv...

 

Veit ikkje heilt eg, kva trur dykk? :hmm:

 

Håhåhå, det hadde vært utrolig gøy. ^^ Invitert Giske, Halvorsen og alle politikerne på et helgeLAN et eller annet sted, FPS-compoer med tvungen deltakelse og noe sånt.

 

Tror faktisk det kunne blitt veldig bra, om det hadde vært arrangert skikkelig, og folk faktisk kom.

 

hvis vi gjør det tar vi med oss skatt øst folka :D

 

edit sånn Btw jeg skrev om det først :p

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...