TOO TRILL Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Leser om at TG nå må betale moms, noe som er helt latterlig. TG i fjor var mitt første, og jeg gleder meg som en guttunge (sett bort ifra at jeg fortsatt teknisk sett er en) til TG 09. Om en million kroner må hostes opp ser dette stygt ut. Dessuten: om TG må betale moms, betyr ikke det at alle andre dataparties med inngangsbillett også kan måtte betale moms? Og viktigst av alt, dette viser at myndighetene ikke anerkjenner data som en kultur. Jeg foreslår dermed at vi tar en god gammeldags høylytt spasertur igjennom Oslo, foran Løvebakken hadde vært fint, og viser at datafolket (legg merke til at jeg ikke sier dataungdom) er engasjerte folk som ikke finner seg i å bli spyttet på av gretne byråkrater. Er det noe interesse for dette her? Edit: forslag til demonstrasjonsdag: torsdag 7. juli? Dagen før fristen til å betale. Arrangementer og lignende må betale moms hvis omsetningen overskreder 50 000kr Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Trur ikke det er mye vits å arrangere et tog 7. juli Det er jo nesten et år etter fristen Men skulle gjerne vært med på et tog 8. August men er desverre ikke hjemme da. Men skal støtte dere med høye rop blant bølgene på tenerife Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Setter dere fast en dato så regn med meg! Har ikke vært på TG selv, men jeg har vert på en del LAN og kjenner fler som har vært på TG, så dette tullet med "MVA" og skatt må gjøres noe med! Endret 2. august 2008 av carnilio Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Jeg er med! Du burde foresten få fixa en ekstern side for påmelding for å få en oversikt over hvor mange som kommer. Og en liten liste over ting å ha på den siden - Fakta angående konflikten - Ferdiglagde bannere - Presseinformasjon - Forum - Påmelding: kommer garantert/kommer om jeg kan/kommer kansje osv. så vi får en liten SITRAP på hvordan oppmøtet blir jeg kan hjelpe til med både webhosting og bygging av en slik side om det trengs! send en pm! Og ikke minst kombinere dette med brevaksjonen hvor det planlegges å sendes snail mail: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988728 Uff kjenner jeg blir forbanna innvendig av detta... Endret 2. august 2008 av nts Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Uff jeg skulle gjerne ha vært med Sparke disse folka i rævva. Men dere FÅ OPP DETTE PÅ ANDRE FORUM! ANDRE NETTSIDER. La folk få vite om dette! Kjempe flott tiltak Jeg heier på dere Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Har postet en liten notis på battle.no Håper det blir noe av dette da Skal se om jeg ikke får blitt med på det også Endret 2. august 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
Saihtam_en Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Me skal ikkje gje oss utan kamp ivertfall! Alt dette styret rundt TG og momssaken har bare gjort meg meir stolt over å vera ein av datafolket. All entusiasmen og engasjmentet som har komme ifrå eit "folkeslag" som nesten heile tida blir sett ned på (så lenge PCen til resten av verda fungerar) og sett i ein bås som valdelege, usosiale nerdar som er redde for dagens ljos. Det er no me må stå på og visa folket kva me eigentleg står for. Vil gjerne bli med i tog og skrika til politikerane, men så var det det å komme seg til Oslo då. Om det er på Tysdag eller Onsdag så hadde eg kanskje komme bort. Eller skulle me fått til noko i Bergen også? Det hadde jo vore flott, må uansett tilbake og levera ein CD ^^ Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 bor i kr.sand, men er i Oslo da! seff! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har sendt mail til hw.no, trådene skal få en plass på førstesiden Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Tok nettopp en telefon til KANDUs nestleder, de skal ha et styremøte senere idag hvor de tar opp blant annet dette. Han skulle visst poste her eller ringe meg når han vet hva som skjer. Hvis de blir med, kan vi muligens fâ litt hjelp fra HW-nettverket til publisitet før demonstrasjonen, og da håper jeg noen steiner begynner å rulle. Tenkte kanskje å ta en telefon til Funcom etter KANDU-møtet og høre on de kunne sende en PR-kar. Lenke til kommentar
Saihtam_en Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ja, me bør jo få nokon tunge aktørar dit også, slik som Funcom. Ikkje "bare" ein gjeng med ungdommar. Blir litt meir seriøst då. Søren, kan sikkert ikkje. Må jobba Måndag og Torsdag :/ Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 dere som jobber 7 august: ta dere fri!!! støtt TG! Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 De må jo se hva som skjer her! de har jo satt hele nerdenorge til å eksplodere alle forum! De må da begynne å skjønne at dette betyr noe for oss! Latterlig! Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvis det blir 7 august så ser det ut som at jeg kan være med^^ Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner... Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner... husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner... Nei. Ytringsfrihet i Norge. Fredelig demonstrasjon er lovlig, en av måtene man kan "ytre" seg på. Lenke til kommentar
Saihtam_en Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Alle som har t-skjorter eller noko frå TG eller andre Lan må jo bruka dei då. Og plakatar osv må jo vera med! *spørre om eg får bytte arbeidsdag* Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner... husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner... Nei. Ytringsfrihet i Norge. Fredelig demonstrasjon er lovlig, en av måtene man kan "ytre" seg på. Joa, men i praksis kan politiet bryte opp demoen din hvis du ikke har søkt. Har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tror nok man få et slags klarsignal fra politiet ja. Spesielt ettersom det skal foregå midt i hovedstaden, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå