Gå til innhold

Organisert demonstrasjonstog mot moms på TG (og dataparties generelt) i Oslo?


Anbefalte innlegg

Leser om at TG nå må betale moms, noe som er helt latterlig. TG i fjor var mitt første, og jeg gleder meg som en guttunge (sett bort ifra at jeg fortsatt teknisk sett er en) til TG 09. Om en million kroner må hostes opp ser dette stygt ut.

 

Dessuten: om TG må betale moms, betyr ikke det at alle andre dataparties med inngangsbillett også kan måtte betale moms?

 

Og viktigst av alt, dette viser at myndighetene ikke anerkjenner data som en kultur.

 

Jeg foreslår dermed at vi tar en god gammeldags høylytt spasertur igjennom Oslo, foran Løvebakken hadde vært fint, og viser at datafolket (legg merke til at jeg ikke sier dataungdom) er engasjerte folk som ikke finner seg i å bli spyttet på av gretne byråkrater.

 

Er det noe interesse for dette her?

 

Edit:

forslag til demonstrasjonsdag: torsdag 7. juli? Dagen før fristen til å betale.

 

 

Arrangementer og lignende må betale moms hvis omsetningen overskreder 50 000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med!

 

Du burde foresten få fixa en ekstern side for påmelding for å få en oversikt over hvor mange som kommer.

 

Og en liten liste over ting å ha på den siden

 

- Fakta angående konflikten

- Ferdiglagde bannere

- Presseinformasjon

- Forum

- Påmelding: kommer garantert/kommer om jeg kan/kommer kansje osv. så vi får en liten SITRAP på hvordan oppmøtet blir

 

jeg kan hjelpe til med både webhosting og bygging av en slik side om det trengs! send en pm!

 

Og ikke minst kombinere dette med brevaksjonen hvor det planlegges å sendes snail mail:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988728

 

 

Uff kjenner jeg blir forbanna innvendig av detta...

Endret av nts
Lenke til kommentar

Me skal ikkje gje oss utan kamp ivertfall!

 

Alt dette styret rundt TG og momssaken har bare gjort meg meir stolt over å vera ein av datafolket. All entusiasmen og engasjmentet som har komme ifrå eit "folkeslag" som nesten heile tida blir sett ned på (så lenge PCen til resten av verda fungerar) og sett i ein bås som valdelege, usosiale nerdar som er redde for dagens ljos.

 

Det er no me må stå på og visa folket kva me eigentleg står for.

 

Vil gjerne bli med i tog og skrika til politikerane, men så var det det å komme seg til Oslo då. Om det er på Tysdag eller Onsdag så hadde eg kanskje komme bort.

 

Eller skulle me fått til noko i Bergen også?

Det hadde jo vore flott, må uansett tilbake og levera ein CD ^^

Lenke til kommentar

Tok nettopp en telefon til KANDUs nestleder, de skal ha et styremøte senere idag hvor de tar opp blant annet dette. Han skulle visst poste her eller ringe meg når han vet hva som skjer. Hvis de blir med, kan vi muligens fâ litt hjelp fra HW-nettverket til publisitet før demonstrasjonen, og da håper jeg noen steiner begynner å rulle. Tenkte kanskje å ta en telefon til Funcom etter KANDU-møtet og høre on de kunne sende en PR-kar.

Lenke til kommentar
husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner...

 

 

husk at man må søke politiet om å få lov til å holde demonstrasjoner...

Nei. Ytringsfrihet i Norge. Fredelig demonstrasjon er lovlig, en av måtene man kan "ytre" seg på.

 

Joa, men i praksis kan politiet bryte opp demoen din hvis du ikke har søkt. Har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...