AK47 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Det funket ikke andre gangen heller, dessverre. Er det noe jeg kan gjøre med harddiskkontrollen for at det skal fungere? Er det noe jeg kan ha gjort feil når jeg har satt sammen maskinen? Windows går jo greit inn. Og jeg kan jo eventuelt installere den i Windows, selv om mye av meningen da er borte, for å vente på at Lunux finner en løsning på dette problemet. Takker alle for hjelpen så langt Lenke til kommentar
B25S Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 ikke ta med dette evige Windowshatet, jeg vil bare ha det beste Macintosh. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Så ikke om det var nevt, men dersom du skal bruke maskinen for å spille ville jeg absolutt gått for en dualboot med windows og linux. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 ikke ta med dette evige Windowshatet, jeg vil bare ha det beste Macintosh. Har en mac åsså Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Vet ikke om dette har noe for seg, men du kan prøve ubuntu alternativ cden Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det funket ikke andre gangen heller, dessverre. Er det noe jeg kan gjøre med harddiskkontrollen for at det skal fungere? Er det noe jeg kan ha gjort feil når jeg har satt sammen maskinen? Windows går jo greit inn. Og jeg kan jo eventuelt installere den i Windows, selv om mye av meningen da er borte, for å vente på at Lunux finner en løsning på dette problemet. Takker alle for hjelpen så langt holde også på å sette inn ubuntu og får dn samme meldinga som deg, noen som kan hjelpe e ikke noka ekspert på pc så eg veit ikke ka eg ska jøre:S Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvis kontrolleren ikke har skikkelige drivere i kernelen enda, så blir det nok vanskelig for vanlige folk å installere det. Det du kan gjøre er å søke på google etter hovedkortet + linux / ubuntu og se om det er andre som har samme problem, og om det er funnet en enkel løsning. Hvis ikke det, så vil jeg anbefale å vente. Grunnen til at slikt skjer er at produsenter hovedsaklig lager mot windows, tester under windows, og lager drivere for windows, og gir ut lite informasjon om hvordan ting egentlig fungerer. Så for å få det til å virke med linux da, må man prøve å finne ut via prøving og feiling hvordan det fungerer, lage en driver for det, teste den grundig, og legge den inn i kernelen. Men som sagt, ta og søk litt på google og se hva du finner, kan hende det bare trengs en bios oppdatering eller en oppstartsparameter for at ting fungerer. Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hvis kontrolleren ikke har skikkelige drivere i kernelen enda, så blir det nok vanskelig for vanlige folk å installere det. Det du kan gjøre er å søke på google etter hovedkortet + linux / ubuntu og se om det er andre som har samme problem, og om det er funnet en enkel løsning. Hvis ikke det, så vil jeg anbefale å vente. Grunnen til at slikt skjer er at produsenter hovedsaklig lager mot windows, tester under windows, og lager drivere for windows, og gir ut lite informasjon om hvordan ting egentlig fungerer. Så for å få det til å virke med linux da, må man prøve å finne ut via prøving og feiling hvordan det fungerer, lage en driver for det, teste den grundig, og legge den inn i kernelen. Men som sagt, ta og søk litt på google og se hva du finner, kan hende det bare trengs en bios oppdatering eller en oppstartsparameter for at ting fungerer. fant ut av dt;) trengte bare å bruke en guide på ubuntu sin side om kordan man legg iso fila på cd så boota eg bare fra dn å alt ordna seg;) Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Å.... Wubi var jo genialt... har lenge tenkt å fikse dual-boot med XP/ubuntu, nå er det gjort uten noe stress Men jeg får ikke ICE-modemet til å funke, får ta kontakt med dem Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Ett annet alternativ kan være unetbootin. Introduction UNetbootin allows for the installation of various Linux/BSD distributions to a partition or USB drive, so it's no different from a standard install, only it doesn't need a CD. It can create a dual-boot install, or replace the existing OS entirely. Requirements Microsoft Windows 2000-Vista, or Linux, or a USB Drive. A broadband internet connection to download the distribution packages (unless installing from pre-downloaded media, see below) Spare hard drive space to install the OS in (varies depending on distribution) The current version has built-in support for the following distributions, though installing other distributions is also supported: Ubuntu (and official derivatives) 6.06 LTS 6.10 7.04 7.10 8.04 LTS Debian Stable/Etch Testing/Lenny Unstable/Sid Linux Mint 3.1 4.0 5-r1 openSUSE 10.2 10.3 11.0 Factory Arch Linux 2007.08 Damn Small Linux 4.4 SliTaz Stable Cooking Puppy Linux 4.00 FreeBSD 6.3 7.0 NetBSD 4.0 Fedora 7 8 9 Rawhide PCLinuxOS 2007 2008 Gentoo 2007.0 2008.0 Zenwalk 5.2 Slax 6 Dreamlinux 3.2 Elive Development CentOS 4 5 Mandriva 2007.1 2008.0 2008.1 FaunOS 0.5.4 Frugalware Linux Stable Testing Current Har ikke fått dette til å fungere veldig bra på min dual boot boks, lasted ned linux versjonen. Men det gikk veldig greit når jeg skulle bytte fra ubuntu til fedora. La fedora iso fila på den ene windows partisjonen, og disk image alternativet. Da bootet fedora installasjonen greit opp ved en omstart, og installerte via http eller ftp. Men fikk ikke dette til å fungere noe særlig i fedora når jeg skulle bytte til mandriva eller opensuse (skulle teste ut noen distroer uten å bruke live cd). Fungerer kanskje bedre for andre, kan jo være meg Endret 5. august 2008 av Crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå