Gå til innhold

Kreve passord når man skal installere noe?

Anbefalte innlegg

Hei.. Hva slags program/er det man må gjøre for at det skal krevas passord hvergang man skal installere noe?

For jeg vil ikke at noen skal installere noe mens jeg er borte, men at de kan heller bruke det som er på maskinen mtp at det er en del fjortiser i familien og uefarne kids som leker med maskinen

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan sette på et administrator passord på kontoen som har administrator rettigheter. og lage en ny konto som mangler innstalerings rettigheter så får de ikke innstalert noe uten og ha passordet.

Når du kommer hjem så kan du fjerne passordet igjen vis du ønsker det.

Du finner det under brukerkontoer.

Lenke til kommentar

kk, har testet nu og jess det funker bra så langt... MEN de får installert små programmer som VLC, firefox og noen små spill som man laster ned, NOE jeg ikke vil ha ;) Kan jo hende det er noe jeg som har gjort noe galt elns, men de får ihvertfall installert små programmer og slikt :/

"Opprette ny konto" -> (åssen rettigheter kontoen skal ha: Admin eller begrensninger) så tok jeg "begrensninger"..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

du har valgt riktig med begrensninger. problemet er at de kontoene fortsatt kan bytte bruker bilder og sånne ting. Så kanskje det får lov til og innstalere små ting som du nevnte og det er jo et problem.

Du får nekte dem og bruke pc-en hehe og bare ta med deg strøm kabelen i baggen din litt slemt.

Pleier de og gå amok og laste ned så mye rart da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...