Urenluren Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har tenkt mye fram og tilbake, og har kommet opp med dette forslaget: 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+) 1 stk. Antec Performance One P182 Gun Metal ATX miditower u/PSU (På lager 20+) 1 stk. MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit 1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz 2 stk. Mushkin DDR2 2GB Standard Performance PC2-6400, 1x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) 1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache 1 stk. Club3D HD4870 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz, 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer 1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 100+) 1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 20+) 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) Er det noen som har noen synspunkter? Maskinen skal brukes mest til videoredigering og nettsurfing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Bømp Jeg ville kjøpt 4 gb med ram istede for 2gb, du skal drive med video redigering og da trenger du ram og prisene er så lave nå at det er ingen vits og ikke ha 4gb spessielt vist du skal ha Vista 64 bit. Mist 600watt er utrolig lydløs så du kommer til og elske den. foxconn hovedkortet har samme kjøling som mitt Foxconn Mars hovedkort og den er utrolig bra nedkjøling på og et utrolig tøft design veldig bra valg. Jeg skal selv skaffe et av de hovedkortene iløpet av de neste ukene. ville kjøpt en quad cpu istede for en duo, en quad q6600 vis du har et budsjett eller en Quad Q9300 vis du har litt mer og gå på. Med tanke på video redigering så trenger du mye kraft og det er bedre og ha for mye en for lite syns ivertfall jeg. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Som du ser, står det 2x Mushkin DDR2 (osv). Jeg ville valgt et sett med 2x2 GB istedenfor 4x1 GB, da det er raskere og mer oppgraderingsvennlig. Lenke til kommentar
Urenluren Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jeg ville kjøpt 4 gb med ram istede for 2gb, du skal drive med video redigering og da trenger du ram og prisene er så lave nå at det er ingen vits og ikke ha 4gb spessielt vist du skal ha Vista 64 bit. Takker for svar! Slik jeg leser det så er det to stykk 1x2GB brikker, dermed så blir det 4 tilsammen. Hva tenker dere om kabinett og skjermkort? Som dere sikkert ser har jeg brukt Netshop sin Dinside PC som basis og budsjettet er allerede overskredet. Men firkjerne er kanskje veien å gå. Er det mer kraft selv om prosessor hastigheten er lavere? Har egentlig ikke så mye peil på slikt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 En quad kan gjøre flere oppgaver på 1 gang noe som er veldig greit om du pleier og scanne antivirus når pc-en er på og ikke vil bli forstyrret mens du leser på nette, spiller eller gjør andre oppgaver i bakgrunnen. Beklager feilen at jeg trodde det var 2 gb bare jeg leste og så ble det plutselig 1 tall nedover hele veien for meg skjønner du. Men som han over sa heller gå for 2x2gb så har du 2 plasser til over og har plass til 8gb med senere tid. skjermkortet er kjempe bra det, nyeste fra ATI men 4870x2 kortene kommer snart men de vil koste 3000-4000 kanskje så det blir høyt over budsjettet ditt. Er et helt greit kabinett det der ekke det tøffeste i gata kanskje men det passer inn overalt, det skriker ikke lys show og sånne ting. Så det passer inn veldig godt litt overalt vil jeg si. Lenke til kommentar
Urenluren Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Er et helt greit kabinett det der ekke det tøffeste i gata kanskje men det passer inn overalt, det skriker ikke lys show og sånne ting. Så det passer inn veldig godt litt overalt vil jeg si. Det er helt greit for meg at det ikke er noe lys show, jeg tenkte mer i retning av støy og temperatur. jeg er litt allergisk mot støy, så jeg håper det er støysvakt. Skjermkort til 3-4 tusen kroner er helt uaktuellt for meg, men selvfølgelig hver sin smak. Når det gjelder minne, hva med disse i stedet? Takker og bukker for at folk gidder å ta seg tid til å svare på spørsmål! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det er kjempe fin ram det 2x2gb er det man burde ha for da har man mulighet for oppgradering senere vis man trenger det. Munshkin skal vist være veldig fin til overklokking også vis du ønsker det. Selvsagt hver sin smak når det kommer til skjermkort, Personlig gikk jeg 2000 over budsjett på mitt skjermkort. Budsjettet var 1000 kr og jeg brukte 3000 kun fordi jeg elsket det skjermkortet jeg kjøpte, designet var kult og det passet meg perfekt følte jeg. Kjærlighet gjør blind sies det jo. Lenke til kommentar
Urenluren Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Jeg ser at det er et annet Foxconn kort som også er et alternativ. Det heter FOX+ P45 Digital Life. Er det et bedre alternativ eller holder X38 kortet i massevis? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg søkte på google og fant ikke noe FOX+ P45 Digital Life jeg fant X38 digital life. X38 er bedre enn P45 fordi X38 støtter full crossfire med 2x16 i båndbredden, P45 støtter 2x8 i båndbredden. Så jeg ville tatt X38 digital life. Lenke til kommentar
Urenluren Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Ok. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ok. Takker for hjelpen! bare hyggelig og kunne hjelpe, har du bestemt deg for hva du skal ha i den og sånt? Lykke til med pc-en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå