Gå til innhold

TG må betale

Anbefalte innlegg

Dette er jo trist :( Har ikke vert på TG, men mener at det er dårlig av staten å ikke se på dette som et kulturarrangement. Man kommer ikke på TG for å leie internett, nett som man ikke kommer man på operaen for å leie stoler. Er ikke det også momspliktig Giske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir direkte provosert av denne dritten. I den dag i dag, har datamaskinen medvirkning i 99 % av alt som foregår. Du skal lete lenge etter en hobby/aktivitet/jobb osv. som absolutt ikke har en datamaskin med i bilde. I fremtiden komme det ihverfall ikke til å bli mindre. Hvorfor i helvette skal da staten prøve å presse ut mest mulig penger og skape et helvete for den største happeningen i Norge der ungdom kan utveksle kunnskap osv om data?!?! Staten burde heller gi penger i støtte til sånne ting som dette.

Herregud. Her sitter landet vårt med 600+++ milliarder kroner i banken, men likevell tar staten aldri ansvar for å organisere forskjellige aktiviteter som er både gøy/underholdende, lærerikt og fremtidsrettet. Når ildsjeler faktisk tar annsvarr og bruker mye tid og krefter for å få sånne ting til å skje, tar faen meg staten bare å lager kvalme for dem.

Hva er vitsen med å leve hvis vi skal bli styrt av 40 år gamle folk, med steinalder-teorier som bare sitter på kontoret sitt for å kreve inn penger ,og skape Norge til et drittland og bo i?

Så når først de krever inn tonnevis av penger, hvor blir de av?? I Norge har vi drittveier, vi legger ned sykehus, og eldrehjemmene er altfor dårlige osv. osv.

Idiotisk hele greiene. Hvordan kom disse folkene til makten??

Lenke til kommentar
Kan vi faa en poll om hvor mange av dere som synes det er helt forkastelig at TG maa betale moms som har betalt for all musikken dere har paa harddisken?

Er det bare jeg som ikke skjønner spørsmålet ditt her, eller er det ett forsøk på trolling?

On topic; synes det er forkastelig at skatteetaten prøver å legge ned ett av de fremste lærerike, religionsnøytrale, engasjerende rusfrie arrangementene vi har her i landet.

Her har vi en stor mengde engasjert ungdom, som dyrker sine interesser, i stedet for å drikke seg sørpe dritings, og så er det noe skatteetaten vil ha bort? Ser virkelig ikke hva de har å tjene på å innkassere disse pengene; 1 million er bare lommerusk for staten Norge; 1 mindre rusfritt arrangement vil derimot påvirke staten mer.

I tillegg er TG med på å la folk lære. Her er det interresante konferanser om maskinvare, programmering, nettverk, etc., det er en hub for den skandinaviske demoscenen (dessverre i stadig synkende grad), og det er ett sosialt midtpunkt for flere IRC-kanaler, guilds og klaner.

Synest det er trist, men håper TG fortsetter, har nemlig tenkt å søke på nettverkscrewet for neste år.

Lenke til kommentar

Stripping er untatt moms vettu! Slik at det skal være billig for de gamle grisene i skatteetaten på fritida!

Finnes sikkert nok av lovlige kvinnfolk på TG som sikkert ikke nøler med å kaste enkelte klesplagg, så kan en jo kalle TG for strippeklubb med internett-tilgang m.m :)

Lenke til kommentar

Aldri deltatt selv om jeg var close til å dra med en kamerat med Amiga på første greia. Kjemp for greiene deres.

PS!

Man kan jo fortelle skattemyndighetene at når oljeresursene skranter og vi ikke lenger kan flyte på oljeflaket, så kunne det vært lurt at man fortsatte satsingen på ungdom og IT og ikke var smålig på evenementer som TG.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
"Skattemyndighetene mener på sin side at deltakerne kun kommer for å leie tilgang til internett, og at dette er skattepliktig."

Har de i det hele tatt kikket innom skipet under TG noen gang?

Ja, det er sikkert noen hundre 15-åringer som kommer for 1gb+ linje, men folk flest er jo der for et stort utvalg compoer, moro på scenen og i alt kultur-saker.

Dette er daft gjort av dem, synes nå jeg.

EY, ikke rykk ned på oss!

Noen av oss er gamere også!

Lenke til kommentar

ekwathne:

Vi prøver å sende masse brev til Skatt Øst og vi har opprettet en tråd med dette emnet her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...20&start=20

Der skal vi ha en enkel mal som folk kan skrive ut og signere, og så sende til Skatt Øst for å skape en effekt der. Men det er viktig at man bruker flere måter på å protereste, vi ønsker å få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar
Kan vi faa en poll om hvor mange av dere som synes det er helt forkastelig at TG maa betale moms som har betalt for all musikken dere har paa harddisken?

All musikken, filmen med mer på mine harddisker er betalt.

...

Da er du litt av en sjeldenhet. ;)

Dobbelt opp siden du har postet det som sannsynligvis er det eneste vettuge innlegget i denne traaden. Alle andre er altfor opptatt av aa idioterklaere Giske og alle andre poitikere til aa skjoenne hvordan ting faktisk fungerer i dette samfunnet..de blir vel voksne en dag de og...

Det betyr ikke at jeg ikke har piratkopiert i min tid, og gjør det ennå. Men liker jeg musikk, filmer eller programvare kjøper jeg det og sletter piratkopien. Liker jeg det ikke sletter jeg også. Så pr dato er det pirattomt.

Ja, jeg har også konstatert at kunnskapen om samfunnets virkemåte er særdeles manglende. Hva lærer de på dagens skole. Man har jo valgt å organisere Skatteetaten etc på en slik måte at den ikke vil styres vilkårlig av politikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...