Xander^ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Skattemyndighetene mener på sin side at deltakerne kun kommer for å leie tilgang til internett, og at dette er skattepliktig. Dette er vel direkte feil og jeg går ut fra at det blir sak av dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 At det går an. Hvem i helvete drar på TG for internett? Det har man hjemme. http://www.bt.no/bergenpuls/spill/article523904.ece Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Spar litt C4 så vi kan stappe det inn i munnen til giske og sprenge han i lufta! Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Dette er tull.. kan vell bare nedlegge hele filmfestivalen og .. det er jo ikke kultur.. de kommer jo for å se på filmene :O BIG DEAL!! LETS MAKE A BIG ÅPPRØR! Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det jeg ikke kan forstå er hvorfor TG ikke bare økte billettprisen tilsvarende momsen når de fikk vite om dette. Jeg tror nok ikke besøkstallet hadde tatt så stor skade av den grunn. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Vi bor tross alt i ett av verdens rikeste land, att bilettprisene på ett arrangement går litt opp bør ingen klage over, såpass har vi penger til Hvis vi har så mye penger så kan vi like gjerne ha dette kultur arrangementet skattefritt! Og du linker til dette med asylsøkerne, hvis vi igjen har såpass mye penger så er ikke dette noe problem å fikse. Data og spill er kultur, kanskje ikke så gammel at det gjør noe men allikevel en kultur, når skal norske politikere og skattemyndighetene begynne og bruke hodet? Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det jeg ikke kan forstå er hvorfor TG ikke bare økte billettprisen tilsvarende momsen når de fikk vite om dette. Jeg tror nok ikke besøkstallet hadde tatt så stor skade av den grunn. De gjorde det i år. Om de ikke ble pålagt moms ville de bruke overskuddet på neste års arrangement. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Om TG blir slått konkurs går jo dette imot mye av det som ble prøvd å oppnå ved det nye operahuset, nemlig det å sette Norge på kartet, TG er jo tross alt verdens største samling datafolk. Jeg er dog enig i at nordmenn lett kunne ha gitt en hundrelapp ekstra for billetten. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) dreamhack er større O.o men det skal vi ikke diskutere XD hva i svarte har 100 - 200 kr mer å si? det tjener du fort som fanden -.- Endret 1. august 2008 av Submit Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Skattelegging av borgere, arrangement med mer har alltid vært en måte å vise makt på, dette viser mer at de som bestemmer ønsker å vise at de kan si hva som er kultur og ikke kultur, og dermed er mer en maktelite enn en folkelig regjering. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) 0 Endret 22. november 2017 av Jim Rager Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 dreamhack er større O.o men det skal vi ikke diskutere XD hva i svarte har 100 - 200 kr mer å si? det tjener du fort som fanden -.- Nettopp, hvor mye har du ikke egentlig betalt for å dra dit? Skal nok tippe på at gjennomsnittsverdien på utstyret til deltakerene der ligger nærme 8-10 000kroner Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Vi bor tross alt i ett av verdens rikeste land, att bilettprisene på ett arrangement går litt opp bør ingen klage over, såpass har vi penger til Hvis vi har så mye penger så kan vi like gjerne ha dette kultur arrangementet skattefritt! Og du linker til dette med asylsøkerne, hvis vi igjen har såpass mye penger så er ikke dette noe problem å fikse. Data og spill er kultur, kanskje ikke så gammel at det gjør noe men allikevel en kultur, når skal norske politikere og skattemyndighetene begynne og bruke hodet? støtter ascubal her ass, og det tulet med at asylsøkere må bo i telt har ingenting med pengemangel å gjøre, men at norske myndigheter prøver å dempe antallet asylsøkere som kommer til norge ved å gjøre det mindre atraktivt å være her. enkelt å greit.... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Å bare spare er ikke det lureste man kan gjøre, når valuta får en ekstrem inflasjon og ett brød koster en million så er det lite man får gjort med et gigantisk oljefond. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Er det bare jeg som ser den enkle løsningen her? Kutt internet linjen til annet enn live sendinger av kamper (for de utenfor vikingskipet) så kan de ikke påstå at folk kommer pga linjene, da deltakere ikke kan gå på internet. Enkelt, billig og burde tilfredsstille alle, eller var det så at mange var der for nettet sin del likevel? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det var en syltynn begrunnelse for å avkreve momsen på. Satt og så på Robin Hood-serien for litt siden. Staten minner her om Sheriffen i Nottingham. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Problemet er at det ikke blir sett på som et kulturarrangement, jeg synes heller at folk burde marsjere i gatene og kreve at TG blir momsfritt enn at man skal ta ned buksen og bøye seg for staten. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 istarten var det kanskje mere interresant med internet tilgangen som ble tilbydd, problemet at det tok 3 dager før den kunne brukes Nå har jo alle 20mbit linje hjemme og kan laste ned og share så mye de vil via torrents og fpt. Eneste som trekker folk nå til TG er jo møte folk, være med på morroa og vise seg fram For min del er det mere en festival en et internet tilbud. Så kanskje man burde si ifra om alle aktivitets klubbene som komunene har overalt i Norge som har internett, at de må ta inngangspenger for å spille bordtennis eller øve i bandrommet.. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 fler enn meg som vil stå foran stortinget med plakater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå